مردم با فشار اقتصادی از صحنه خارج نمی‌شوند

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از توطئه‌های غرب به سردمداری آمریکا و نوکران سرسپرده آنها در منطقه، گفت: آنها هنوز از غائله سوریه رهایی نیافته‌اند که به دنبال توطئه مذهبی در عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سالروز قیام ۱۹ دی و ۹ دی را گرامی داشت و عنوان کرد: در حقیقت این دو قیام نشان‌دهنده بیداری مردم کشورمان است و فراموش شدنی نیست. مردم در این صحنه‌ها نشان دادند که بیدار و آگاه هستند و بصیرت خود را در هر مقطع در پیروی از ولایت فقیه به خوبی نشان می‌دهند. وی ادامه داد: هر چند فشار اقتصادی به مردم عزیز کشورمان مانند فشاری که دشمن در جنگ تحمیلی ایجاد کرد، وارد آمده است، اما دنیا بداند که این مردم فرزند عاشورا و رمضان هستند و با اینگونه فشارها از صحنه خارج نخواهند شد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: ظلم تنها منحصر به خونریزی نیست اکنون دنیا پر از ظلم شده است. ظلم اقتصادی به معنای این است که ۹۹ درصد زیر پای یک درصد له بشوند و امیدوارم این موضوع نشانه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: غربی‌ها و نوکران آنها هنوز از توطئه سوریه خارج نشده‌اند، توطئه مذهبی را در عراق و استان‌های صلاح‌الدین، انبار و موصل به راه انداخته‌اند. متاسفانه عربستان هم یکی از حامیان غرب و آمریکا در این توطئه‌ها است. توصیه من به سردمداران عربستان این است به جای اینکه دل به آمریکا خوش کنند اعتقاد به خدا را در خود تقویت کنند. نه اینکه بگویند شورای امر به معروفشان به منزلی که در حال برگزاری جشن کریسمس بوده است حمله کرده و ۴۳ زن و مرد را دستگیر کرده است.