احمدی‌نژاد: جابه‌جایی رحیمی و نجار؟ نشنیده‌ام

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود قرار است وزیر کشور و معاون اول رییس‌جمهور تغییر کنند، این موضوع را رد کرد و گفت: چنین چیزی نیست و من این را از شما می‌شنوم.به گزارش خبرگزاری های مهر و ایسنا، محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت با مردم رودربایستی و پنهان کاری ندارد، گفت: ما همه در خدمت مردم هستیم و این وظیفه اصلی دولت است و بنده به عنوان مربی این تیم در نهایت نفع تیم را خواستارم. وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی در دولت در خصوص برکناری معاون اول رییس‌جمهور و وزیر کشور و تغییر و تحولات در دولت اتخاذ نشده است، گفت: اگر هم قرار باشد تصمیمی اتخاذ شود به اطلاع مردم خواهیم رساند.

بر اساس این گزارش، پیش‌تر در برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر جانشینی محمدرضا رحیمی به جای مصطفی محمدنجار در وزارت کشور منتشر شده بود.

رییس‌جمهور روز چهارشنبه همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره غیر قانونی بودن ادامه سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات در پی تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان گفت: در این خصوص اگر قانونی با رعایت همه مراحل تصویب شود، همه باید آن را اجرا کنند، اما باید توجه داشت که این گونه مسائل، مسائل مهم کشور نیست. همچنین وزیر کشور نیز شایعه برکناری خود از وزارت کشور را رد کرد و از ادامه کار خود در این مجموعه خبر داد. مصطفی محمد نجار در پایان جلسه هیات دولت درباره شایعه تغییر خود گفت: این شایعات همواره مطرح بوده و همانطور که شما آن را عنوان کردید، تنها یک شایعه است و مجموعه فرمانداری‌ها و استانداری‌ها با قوت در حال انجام کار خود هستند.

الهام: نیاز به اخذ رای مجدد کابینه نداریم

علاوه بر اینها، در پی بروز گمانه‌هایی درباره از حد نصاب افتادن کابینه بعد از برکناری وزیر بهداشت، سخنگوی هیات دولت در این خصوص گفت: هنوز تعداد وزرای برکنار شده به نصف کابینه نرسیده است و نیاز به اخذ رای مجدد کابینه از مجلس شورای اسلامی نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین الهام در نشست خبری خود در پایان جلسه هیات دولت درباره اینکه گفته می‌شود عزل وزیر بهداشت سیاسی است، اظهار کرد: به هیچ وجه این‌گونه نیست بلکه موضوع کاملا تخصصی است.

الهام در پاسخ به سوال دیگری درباره مصوبه مجلس درباره اینکه یک وزیر نمی‌تواند سرپرستی بیش از یک وزارتخانه را بر عهده داشته باشد، گفت: هنوز این مصوبه مجلس ابلاغ نشده است و باید دید دلیل و مستند مجلس در مورد اینکه چرا یک وزیر نمی‌تواند سرپرستی وزارتخانه دیگری را بر عهده داشته باشد، چیست.