نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۲ باعث بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شده است.

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهارکرد: تاخیر دولت در انجام وظیفه قانونی برای تقدیم لایحه بودجه ضرر بسیار بزرگ‌تری به اقتصاد ملی و مردم وارد خواهد کرد. وی ادامه داد: لایحه بودجه دولت باید به دقت در مجلس بررسی شود و علت اینکه مجلس تصویب کرده دولت ۵/۳ماه قبل از پایان سال لایحه را به مجلس ارائه کند، تاثیر لایحه بودجه بر اقتصاد ملی است، چون تکلیف سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی روشن می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در ۱۳ ماه گذشته بازار پر تلاطم ارزی در کشور بود و فعالان اقتصادی باید بدانند که متغیر نرخ ارز در لایحه بودجه به چه مبلغی است و دولت می‌خواهد چقدر ارز به بازار عرضه کند و اگر این متغیرها مشخص نشود، بی‌ثباتی و افزایش ریسک اقتصادی جامعه را در پی دارد و تولید نمی‌تواند از رکود فاصله بگیرد، یعنی تکلیف سرمایه‌گذاران روشن نیست و تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه باعث ادامه ناامنی اقتصادی و افزایش بیکاری می‌شود.

توکلی درباره بودجه چند دوازدهم نیز اظهارکرد:خود بودجه چند دوازدهم نیز به حال اقتصاد کشور مضر است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در واقع تکلیف سرمایه‌گذاران اقتصادی به جای اینکه قبل از عید روشن شود و افق روشنی در سال آینده برای آنها ترسیم شود، اما با لایحه چند دوازدهم سرمایه‌گذاران از افق روشن محروم می‌شوند و ۴ تا ۵ ماه از سال در یک ناامنی اقتصادی به سر می‌برند.