فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با حضرات آیات شبیری زنجانی و سعیدی گفت: امروز سرعت عمل پلیس در کشف جرائم بسیار بالا است؛ به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی ‌مقدم در این دیدار افزود: اگرچه امسال مقداری مسائل مالی و بودجه‌ای فشار آورده، اما توانستیم با مدیریت منابع خودمان و مجموعه راهکارها اجازه ندهیم تا به بهانه مشکلات مالی و بودجه‌ای، ماموریت‌ها به مخاطره بیفتد. احمدی‌مقدم ادامه داد: امروز در کل کشور به جز سرقت‌های خرد، در همه زمینه‌ها شاهد کاهش جرم بودیم و این روند کاهش جرائم چند سالی است که ادامه دارد که خط امنیتی امیدوارکننده است. وی اظهار کرد: امسال تاکنون جرائم تروریستی نداشته و اولین سال در طول عمر انقلاب اسلامی است که حتی یک واقعه تروریستی نداشتیم و این امر به این معنا نیست که دشمنان اقدام نکرده، بلکه خنثی شده است. احمدی‌مقدم همچنین اظهارکرد: هیچ ماموری حق ندارد در برخورد با متهم از حدود خود تجاوز کند و باید در چارچوب عقل و قانون و به دور از خشونت عمل کند. وی با تاکید بر اینکه امروز نسبت به گذشته نگاه مردم در بعد تخلفات نیروی انتظامی متفاوت است، تصریح‌کرد: نارضایتی عمده مردم در حوزه رفتار، اخلاق اسلامی و برخورد تند از سر بی‌حوصلگی است.

وی همچنین در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوزه فیلترینگ سایت‌ها مسوولیتی نداشته و تصمیم و اجرای آن برعهده ناجا نیست. وی با تاکید بر اینکه کنترل هوشمند شبکه‌های مجازی اجتماعی، از مضرات آنها جلوگیری می‌کند، تصریح‌کرد: با کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی چندگانه علاوه بر اینکه از مضرات آنها جلوگیری می‌شود، مردم می‌توانند از بخش‌های مفید آن بهره‌مند شوند.

فرمانده نیروی انتظامی از تهیه نرم‌افزاری جدید در این راستا خبرداد و عنوان‌کرد: با تشکیل شورای فضای مجازی، تصمیم‌ها سرعت گرفته و مسوولان درصدد تهیه آن هستند تا تسهیلات برای کاربران اینترنت افزوده شود.