مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ درخواست ارز مرجع برای اتحادیه مرزنشینان ارائه شده و به زودی جواب آن داده خواهد شد. احمد بیگدلی شاملو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص مشکلات اتحادیه مرزنشینان عنوان کرد: این اتحادیه مشکل ارزی ندارد و خواسته مسوولان اتحادیه این است که با نرخ ارز مرجع کالا وارد کشور کنند. هم‌اکنون ارز مبادله‌ای در اختیار این اتحادیه برای واردات کالا قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درخواست ورود کالا با نرخ ارز مرجع به مسوولان مربوطه داده شده است، گفت: در این نامه عنوان شده کالاهایی که مشمول ارز مرجع هستند نیز برای اتحادیه مرزنشینان در نظر گرفته شود تا ورود کالا از طریق مرزنشینان توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ارزی اتحادیه مرزنشینان سالانه ۸۰۰ میلیون دلار است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد به دلیل نوسانات ارزی نتوانستند سقف واردات ارزی خود را انجام دهند.

بیگدلی در خصوص ساماندهی مشاغل خانگی در قالب تعاونی‌ اظهار کرد: قرار شد اساسنامه مخصوصی برای گروه‌های پشتیبان در قالب تعاونی انجام شود که اکنون هزار تعاونی در این بخش فعالیت دارند.