رییس مجلس، قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس را برای اجرا به رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی قانون اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه کشور را که درباره ادغام وزارتخانه‌ها با مجوز مجلس بود برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، طبق ماده یک قانون مدنی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه‌پرسی پس از طی مراحل قانونی، به رییس‌جمهور ابلاغ می‌شود. رییس‌جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آن را صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از ابلاغ منتشر نماید.

در تبصره این ماده مندرج است: در صورت استنکاف رییس‌جمهور از امضا یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده، به دستور رییس مجلس شورای اسلامی، روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت، مصوبه را چاپ و منتشر نماید.

وکلای ملت در این قانون مصوب کردند که از تاریخ تصویب این قانون هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال موسسات و سازمان‌ها و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون، تاسیس آنها تصریح گردیده، متوقف می‌گردد.

در تبصره یک ماده واحده قانون مذکور نیز مقرر شد که شورای‌عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.

در تبصره دوم این قانون تصریح شده است: سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.