وعده زمین‌های2هکتاری برای 15میلیون خانوار

عکس:president،ir

احمدی‌نژاد: بیست میلیون خانوار داریم که حدود ۵-۶ میلیون آنها خانه و زمین دارند و ما به ۱۵ میلیون خانوار دیگر می‌توانیم دو هکتار زمین بدهیم؛ به شرطی که آن را آباد کنند

هنوز خزائن بسته است و درها باز نشده است، البته درها در زمان ظهور باز می‌شود؛ اما ما نیز می‌توانیم کارهایی در حد توانمان انجام دهیم که از ثروت‌ها درست استفاده شود رییس‌جمهور مطرح کرد

وعده زمین‌های ۲ هکتاری برای ۱۵ میلیون خانوار

دنیای‌اقتصاد- محمود احمدی‌نژاد بار دیگر وعده واگذاری صدها متر زمین به خانواده‌های ایرانی را مطرح کرد تا بر عزم خود به منظور انجام برنامه‌های تازه در ماه‌های باقی مانده از دولتش تاکید کند. رییس‌جمهور با بیان اینکه «می‌شود به ۱۵ میلیون خانوار ۲ هکتار زمین داد»، وعده سال گذشته اش در این ارتباط را به‌روزرسانی کرد.

سال قبل بود که احمدی‌نژاد از طرح دولت برای واگذاری ۱۰۰۰ متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت مسکن و باغ میوه خبر داده بود. امسال، اما همانطور که نظر رییس‌جمهور بر افزایش یارانه‌های نقدی قرار گرفته است، وعده خود مبنی بر واگذاری زمین به مردم را با رقمی بالاتر تکرار کرد و البته در این میان به یک مانع نیز اشاره کرده است؛ مانعی که به تعبیر وی توسط «افراد کوته بین و کوچک» ایجاد شده است.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز در جریان سخنرانی چهارشنبه گذشته اش در صحن علنی مجلس، از وجود ۲۷میلیون هکتار زمین قابل کشت، اما بلااستفاده در کشور خبر داد و استفاده درست از آنها را خواستار شده بود. وی در این سخنرانی پیشنهادها و طرح‌های دیگری را نیز به نمایندگان ارائه داد که با استقبال چندانی از سوی آنها مواجه نشد. از جمله احمد توکلی در نطق خود گفت: «تنها ۲۰۰ روز از عمر دولت باقیمانده و از رییس‌جمهور استدعا می‌کنم به جای اینکه به سراغ طرح‌های بزرگ برود، همین طرح‌های قانونی موجود را با همکاری مجلس به سرانجام برساند.»

هنوز در خزائن باز نشده است

رییس‌جمهور اما در جریان افتتاح چند پروژه عمرانی در استان همدان تصریح کرد: مسکن مهر طرح بسیار بزرگی است که باید به عنوان یک طرح ضربتی و فوری درد مزمن مسکن را تسکین می‌داد که امروز نیز در استان همدان شاهد افتتاح ۱۹ هزار و ۸۰۰ واحد آن بطور یکجا بودیم تا آرامشی برای مسکن در کشور ولو ۵ ساله و ۱۰ ساله ایجاد شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد خطاب به علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر که ما باید ملاحظه مردم را بکنیم و یک مقدار از اقساط آنها را کم کنیم تا گشایشی در کار مردم باشد.وی با تاکید بر اینکه ما روی دریای ثروت نشسته‌ایم و نباید فقری در کشور باشد، گفت: ایران ثروت‌های طبیعی خدادادی زیاد دارد که باید از این ثروت‌ها به درستی استفاده کنیم. احمدی‌نژاد افزود: هنوز خزائن بسته است و درها باز نشده است، البته درها در زمان ظهور باز می‌شود اما ما نیز می‌توانیم کارهایی در حد توانمان انجام دهیم که از ثروت‌ها درست استفاده شود.

رییس‌جمهور یکی از ثروت‌های خدادادی ایران را زمین دانست و ادامه داد: ما کشور وسیع و پهناوری هستیم و ۱۸۷.۳ میلیون هکتار زمین داریم که تمام آن مفید است که قسمتی از آن یا آب است یا مرتع یا معدن یا زمین کشاورزی و بیش از ۴۵ میلیون هکتار آن نیز قابل کشت است که تنها از ۱۴ میلیون آن استفاده می‌کنیم. نباید به سمتی برویم که عده معدودی کار کنند و بقیه مصرف کنند. همه باید در تولید مشارکت داشته باشند.وی در توضیحاتش درخصوص چگونگی واگذاری زمین به مردم، تصریح کرد: ما بیست میلیون خانوار داریم که حدود ۵-۶ میلیون آنها خانه و زمین دارند و ما به ۱۵ میلیون خانوار دیگر می‌توانیم دو هکتار زمین بدهیم به شرطی که آن را آباد کنند. احمدی‌نژاد افزود: خانه وسیع و چشم‌انداز زیبا برای مردم لازم است که باید توسط خود آنان به‌وجود آید و ثروت رسیدن به این هدف زمین است. رییس‌جمهور با اشاره به موانع و مشکلات استفاده از ثروت‌های ملی گفت: متاسفانه نگاه ما دچار مشکل است و دلیل آن هم استبداد طولانی مدت حاکمان فاسد، اندیشه سازمانی و حکمرانی در کشور است.

به جهنم که نفت ما را نمی‌خرید

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران امکان تامین ۱۰ برابر ارز حاصل از فروش نفت را با استفاده از ابداعات خود دارد، افزود: وقتی که بیگانگان می‌گویند ما از شما نفت نمی‌خریم ما باید بگوییم که به‌جهنم که نفت نمی‌خرید. ما اگر از ظرفیت‌های مردم در تولید استفاده کنیم و مردم به میدان بیایند در جواب آنها می‌گویند ما اصلا نفت نمی‌فروشیم و راه عملی شدن این امر این است که فکر را باز کنیم و به توانمندی‌های توده‌های مردم اعتماد کنیم که اگر این‌طور نشود بازار بورس بازی و دلالی راه می‌افتد.

بهره‌برداری از طرح توسعه باند فرودگاه همدان، افتتاح ۱۹ هزار و ۸۷۰ واحد مسکن مهر، افتتاح بخشی از آزاد راه ساوه - همدان و آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن ساوه - همدان از جمله اقداماتی بودند که رییس‌جمهور با سفر به استان همدان از آنها بازدیدکرد و آیین مربوط به افتتاحشان را انجام داد.

عکس:president.ir