«فرزند صبح» به «جماران» رسید

این روزها بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران به‌همراه عوامل پروژه سینمایی «فرزند صبح» لوکیشن بیمارستان «جماران» را در عروج فیلم بازسازی کرده‌اند تا پلان‌های مربوط به ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را که از صحنه‌ها‌ی ابتدایی و پایانی «فرزند صبح» است، ثبت سینمایی کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، در این صحنه‌ها که مجموعا سه پلان ۷ تا ۸ دقیقه‌ای است، محمدرضا شریفی‌نیا در نقش مرحوم سیداحمد خمینی و محمدعلی کشاورز در نقش «حاج علی اکبر معلم دامغانی» دوست و همدم حضرت امام (ره) مقابل دوربین می‌روند و دوربین از نگاه امام(ره) (به صورتPOV) این صحنه‌ها را ثبت سینمایی می‌کند.

به گفته شرف‌الدین تهیه‌کننده این فیلم، فعلا بازیگران مشغول تمرین این پلان‌ها هستند و اگر همه مسایل و پیش‌بینی‌ها به خوبی پیش برود تا سه روز آینده کار گروه در این لوکیشن به پایان می‌رسد.

استفاده از آهنگساز خارجی برای عرضه بین‌المللی

بهروز افخمی نیز که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: قصد دارم برای ساخت موسیقی متن «فرزند صبح» از یک آهنگساز مطرح خارجی استفاده کنم. وی متذکر شد: با توجه به اینکه کنجکاوی‌های بسیاری درباره زندگی حضرت امام ‌(ره) در خارج از کشور وجود دارد و علاقه‌مندان زیادی که ایشان دارند، تصمیم داریم یک نسخه دی وی دی از این فیلم را آماده کنیم و به نظرم وجود یک نام مشهور برای ساخت موسیقی فیلم بسیار مهم است و باعث می‌شود امکان پخش بین‌المللی آن بهتر فراهم شود.

سیف‌ا... داد تدوین می‌کند

او همچنین از سیف‌ا... داد به‌عنوان تدوینگر این فیلم نام برد و گفت: تدوین فیلم در مرحله «راف کات» توسط بنده انجام شده و قرار است تدوین نهایی برعهده آقای داد باشد.

افخمی درباره طولانی شدن زمان فیلمبرداری «فرزند صبح» که از مهر ماه ۸۳ آغاز شده است، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم وقفه ۲ ساله‌ای بود که به خاطر بزرگ‌تر شدن بازیگر خردسال نقش کودکی حضرت امام ( ره) به وجود ‌آمد، ضمن این‌که فیلمبرداری قسمت‌هایی که در فیلمنامه وجود داشت، مدت‌ها است به پایان رسیده و صحنه‌هایی که الان می‌گیریم، بعدا اضافه شده است.

بهروزافخمی در عین حال یادآور شد: مساله خاصی که این فیلم داشت، باعث شد خیلی سعی کنیم با کیفیت کار کنیم و برای به دست آوردن کیفیت خوب تنها مساله‌ای که می‌توانستیم جایگزین «پول» کنیم، «زمان» بود. افخمی پایان فیلمبرداری این فیلم را مربوط به صحنه تبعید امام ‌(ره) به ترکیه دانست و ادامه داد: این صحنه هم که بعدها به فیلمنامه اضافه شده است، حدود ۳ یا ۴ روز فیلمبرداری دارد که گرفتن آن بستگی به وضعیت فرودگاه «مهرآباد» و امکاناتی که ارتش در اختیار ما می‌گذارد، دارد.