پنجاه و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، شامگاه گذشته در محل نمایشگاه‌های بلگراد افتتاح شد.

به گزارش ایسنا در این نمایشگاه، رایزنی فرهنگی کشورمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران شرکت دارد که با ارائه جدیدترین منشورات خود به زبان صربی از جمله «مثنوی معنوی» مولانا، شاعر بزرگ ایرانی و کتاب «هستی و هبوط» اثر حجت‌الاسلام پارسانیا به معرفی ایران اسلامی اهتمام دارد. همچنین کتاب‌هایی مصور از فرهنگ و هنر ایرانی به‌همراه صنایع دستی و آثار مینیاتور استاد محمود فرشچیان در این غرفه به چشم می‌خورند. پخش فیلم‌های مستند از تاریخ و هنر ایران و دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه، کشور ایتالیا است که به این دلیل، «فلر‌یگی»، نویسنده ایتالیایی با «دوشان‌کوواچویچ» نویسنده صرب، نمایشگاه را افتتاح کردند.

«سیمون سیمونوویچ»، رییس شورای نمایشگاه کتاب بلگراد در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیش از ۸۰۰ ناشر و موسسه انتشاراتی که بالغ بر ۳۰۰ ناشر آن داخلی هستند در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

همچنین ۲۱ کشور خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، سوییس، اسپانیا، روسیه، انگلستان، مقدونیه، ایران، کرواسی، چین، لهستان، ژاپن، روسیه، پرتغال، آنگولا، برزیل، یونان، کانادا، آمریکا، بوسنی و هرزگوین، فرانسه، بلاروس و مجارستان در این نمایشگاه حضور دارند.

کشورهای اندونزی و پاکستان نیز برای دومین‌بار در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.