ایهود اولمرت پس از گفت‌وگو با نیکلا سارکوزی با بیان این که تل آویو و پاریس درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدگاه مشابهی دارند از پیروی پاریس از مواضع صهیونیست‌ها علیه تهران خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از نشست ۹۰ دقیقه‌ای با نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه در پاریس گفت: نمی‌توانستم درباره مساله ایران چیزهایی را بشنوم که بیش از این مطابق انتظاراتم باشد. اولمرت افزود: این گفت‌وگوها عالی و بسیار صادقانه بود و سطح تاثیرگذاری از دیدگاه‌های مشابه و حتی دیدگاه‌های یکسان درباره بخش‌هایی از موارد دستور کار وجود داشت. وی گفت: درباره استفاده از اقدام نظامی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران صحبتی نکرده و در عوض بر لزوم تحریم‌های سخت‌تر متمرکز شده است. اولمرت افزود: ما بر چگونگی موفقیت در خصوص طیف گسترده‌ای از اقداماتی که ضرورتا افراطی نیستند، متمرکز شدیم. نخست وزیر تنها رژیم دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه با اشاره به تحریم‌ها گفت: باور دارم می‌توانیم با استفاده از آنها موفق شویم.

فرانسه از زمان انتخاب سارکوزی به رییس جمهوری که پنج ماه قبل صورت گرفت، موضعش را درباره ایران به طرز چشمگیری سخت‌تر کرده است.

دیوید ماریتون، سخنگوی ریاست جمهوری فرانسه نیز با انعکاس ارزیابی خوشبینانه از نشست سارکوزی و اولمرت گفت: اسرائیل و فرانسه در دیدگاهشان درباره اینکه برنامه هسته‌ای ایران باید با بیشترین شفافیت و با اهداف صلح آمیز انجام گیرد، سهیم هستند.

اولمرت که از اظهارات محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران خشمگین بود، گفت: اگر البرادعی فکر می‌کند که دستیابی ایران به بمب هسته‌ای ظرف سه سال ناراحت کننده نیست، من از این مساله بسیار نگرانم.

البرادعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه لوموند گفته بود: به فرض اینکه ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای باشد، برای انجام این کار به سه تا هشت سال زمان نیاز دارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با دو دیپلمات عالی‌رتبه روس که به بیت‌المقدس سفر کرده بودند گفت: لازم است تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کرد. تزیپی لیونی، در دیدار با الکساندر سالتانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و سرگئی یاکوولف یکی از دیپلمات‌های عالی‌رتبه روسیه بر لزوم اعمال تحریم‌های شدیدتر تاکید کرد.