یک هفته پس از سفر رییس‌جمهوری روسیه به ایران و ادعای او مبنی بر اینکه علت تاخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر، فنی و حقوقی است، نه سیاسی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل این ادعا را رد کرد و گفت:‌ شاید این تنها دلیلی است که در حال حاضر مسوولان دو طرف می‌توانند آن را مطرح کنند، اما قطعا دلایل مهم دیگری هم وجود دارد. وی اظهار کرد: قطعا مسائل سیاسی جهان بر روی روسیه در این تاخیرها موثر بوده است. خب، شرایط بین‌المللی بر کدام کشور موثر نیست؟

دکتر علی اکبر ولایتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به پوتین مبنی بر این که «درباره سخنان و پیشنهاد شما تامل خواهیم کرد»، گفت: بنده از این پیشنهاد و جزییات آن اطلاعی ندارم.

وی که خود نیز در دیدار پوتین با مقام معظم رهبری حضور داشت، تصریح کرد: بدون تردید این سخن از سوی مقام معظم رهبری پخش شد که ایشان فرمودند بر روی مسائلی که آقای پوتین مطرح کردند تامل خواهند کرد، اما این که پیشنهاد چه بوده و یا جزییاتش چیست، اطلاعی ندارم.

ولایتی افزود: در گفت‌و‌گویی که صورت گرفت ایشان گفتند درباره‌ سخنان آقای پوتین تامل خواهند کرد، اما نشکافتند که منظورشان کدام بخش از سخنان بوده است. آنچه که ما اطلاع داریم همان است که همه مردم می‌دانند.

وی در خصوص احتمال تصویب قطعنامه سوم تحریم علیه ایران نیز گفت: نمی‌توان به طور قاطع گفت که قطعنامه صادر نمی‌شود. باید تلاش کنیم قطعنامه صادر نشود یا تاجایی که می‌توانیم کاری کنیم تا قطعنامه رقیق شود.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادی برای تصویب نشدن قطعنامه دارید، گفت: خیر، فعلا هیچ پیشنهادی ندارم.