در حالی که کمتر از ۲ سال از ریاست هاشمی شاهرودی در دستگاه قضایی باقی مانده، او در واپسین سال‌های مسوولیت خود دست به تغییرات گسترده در این قوه زده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود هاشمی شاهرودی، پس از گذشت کمتر از ۲ ماه از ابقای ۹ مسوول عالی قضایی که در میان آنها عبدالرضا ایزدپناه رییس حوزه ریاست قوه قضاییه نیز به چشم می‌خورد، در یک اقدام کم سابقه سمت وی را تغییر داد و موحدی، معاون سابق ایزدپناه را به عنوان رییس جدید حوزه ریاست برگزید. این در حالی است که رییس قوه قضاییه پایان مرداد ماه سال‌جاری طی احکام جداگانه‌ای ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه، عبدالرضا ایزدپناه رییس حوزه ریاست قوه قضاییه، محمدسعید جواهری معاون آموزش قوه قضاییه، محمدکاظم بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمد نیازی رییس سازمان بازرسی کل کشور، علیرضا جمشیدی معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه، محمود شیرج رییس حوزه نظارت قضایی ویژه قوه قضاییه، حسینعلی امیری رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی اکبر یساقی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور را در سمت‌های خود ابقا کرده بود.

با این تصمیم غیرقابل پیش‌بینی هاشمی شاهرودی در عزل و نصب مدیران قوه قضاییه، تغییر مسوولان عالی قوه قضاییه در آینده نزدیک دور از انتظار نیست، کما این که گفته می‌شود احتمالا طی ماه‌های آینده رییس قوه قضاییه دست به تغییرات جدید در مدیران ستادی و صف بزند.

اینک که ایزدپناه پس از سال‌ها تصدی پست حوزه ریاست قوه قضاییه به شورای عالی اطلاع‌رسانی قوه قضاییه رفته است، موحدی جانشین او که در سوابق مدیریتی خود ریاست مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی را دارد، در حوزه تحت تصدی جدید خود تغییرات عمده‌ای را ایجاد کرده است.

او در اولین اقدام پست اداره کلی را در حوزه ریاست قوه قضاییه منحل کرد و حسین بابایی دبیر کمیسیون نقل و انتقالات قوه قضاییه را با حفظ سمت به عنوان معاون خود انتخاب و مرادی مدیرکل سابق حوزه ریاست را به عنوان مشاور رییس حوزه برگزید.

اخبار موثق حکایت از آن دارد که تغییرات در دستگاه قضایی و در سطوح مدیران همچنان ادامه دارد و به زودی بهرام بهرامی از قضات با سابقه و رییس مرکز خدمات الکترونیک قوه قضاییه (مرکز ۱۲۹) از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد.

اخبار تایید شده حاکی است که طبری، مدیرکل امور مالی قوه قضاییه نیز به زودی تغییر می‌کند.