ولی‌ا... شجاع پوریان، نماینده بهبهان در نطق پیش از دستور خود گفت: متاسفانه امروز برخی با تحریف آشکار و تاویل صریح سخنان امام(ره) قصد تزریق سم فتنه گرایی سیاسی به نیروهای مسلح و آلوده کردن آنها در راستای اهداف سیاسی خود را دارند.

وی افزود: دلسوزان انقلاب در برابر مخاطرات جدی دخالت نیروهای نظامی‌بر منازعات سیاسی و جناحی به ویژه انتخابات سکوت پیشه نکرده و بر وحدت، انسجام و همبستگی ملی آنان اهتمام ورزند. عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تورم و گرانی‌های موجود، این مساله را برای طبقات پایین کشور کمرشکن دانست و گفت: در حالی که کشور از درآمدهای حیرت انگیز نفتی برخوردار شده که در طول تاریخ حیات سیاسی کشور سابقه ندارد، متاسفانه ناکارآمدی دست‌اندرکاران و غیر کارشناسی بودن تصمیمات و اقدامات، کشور را به وضعیتی رسانده است که رییس‌جمهوری برای جبران تبعات تصمیمات نادرست، در دور دوم سفرهای استانی، شخصا وظیفه توزیع ارزاق عمومی‌و کمک‌های مالی ۵۰ یا ۱۰۰هزار تومانی را به مردم به عهده گرفته است.

وی ابراز عقیده کرد: مردمی‌که وعده‌های عدالت خواهی این دولت را باور کرده بودند، امروز فقط خواهان آن هستند که دولت هزینه و بار جدیدی بر دوش آنان نگذارد و وضعیت گذشته را به آنها برگرداند.

شجاع پوریان تصریح کرد: سوگمندانه باید گفت که در کمال ناباوری و در حین برخورداری کشور از درآمد افسانه‌ای نفت، روز به روز بر مشکلات مردم و کشور افزوده می‌شود. وی با بیان این که معضل مسکن اقشار مردم امروز تبدیل به مصیبت همگانی شده است، خاطرنشان کرد: وعده‌های توخالی تاکنون جز گران کردن پناهگاه مردم، اثری در بر نداشته است.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس اظهار کرد: اصرار دولت بر حذف نیروهای کارشناسی و کارآمد و حذف مدیران و جایگزین کردن نیروهای غیر کارشناسی و بی تجربه با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان قلب کارشناسی دولت به اوج رسیده تا دیگر کسی در داخل دولت مانع رفتار بی ضابطه و غیر کارشناسی و خروج از قوانین موضوعه و نظامات مالی کشور نباشد. وی معتقد است: امروز این امر نیز متوجه حذف مجلس از نظارت بودجه سالانه شده است تا این حداقل امید مردم به کارشناسی شدن امور را هم به یاس تبدیل کنند.

به گفته وی، تغییر ساختار بودجه‌نویسی به گونه‌ای که مجلس حداقل نظارت را داشته باشد؛ به معنای ویرانی بیشتر اقتصاد کشور و فشار بیشتر و سرسام آور گرانی بر مردم ضعیف خواهد بود که متاسفانه دست‌هایی نیز در مجلس سعی در همراه کردن اکثریت با این تصمیم غلط دولت را دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای ناقص مصوبه مجلس در مورد مصرف سوخت، نه تنها مشکلات ناشی از مصرف بی رویه بنزین را کاهش نداده است، بلکه بی تدبیری و سوءمدیریت مشکلات و سردرگمی‌مردم و نیز رانت خواری و فساد را افزایش داده است. وی افزود: امروز بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به عنوان عالی‌ترین نمایندگان اجرایی دولت در شهرستان‌ها تبدیل به عوامل توزیع رانت سوخت شده‌اند و تبعیض و بی عدالتی را گسترش می‌دهند. رفتار غیرکارشناسی در این زمینه نیز با اصرار بر افزایش بر طرح‌های غیرعلمی ‌و شکست خورده مانند مونوریل و عدم تخصیصات و اعتبارات مترو موجب افزایش ترافیک شده است.

وی با بیان این که نگاه غیر کارشناسی و رفتار غیرعلمی ‌فقط به حوزه سیاست داخلی و اقتصاد محدود نمی‌گردد، گفت: ماجراجویی در سیاست خارجی و اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک و نامه‌نگاری‌های بی فایده نیز بر مشکلات کشور افزوده است. وی تصریح کرد: بی پاسخ ماندن نامه‌ها و سفرهای تکراری خارجی و بی اثر به کشورهای کوچک و ضعیفی که حاکمان و بعضا وزرای آنها از سفر به ایران خودداری می‌کنند، برخلاف اصول عزت، حکمت و مصلحت مورد تایید مقام معظم رهبری است.

شجاع‌پوریان اظهار کرد: این اقدامات که با مخالفت جدی کارشناسان وزارت امور خارجه هم روبه‌رو شده است باید هر چه سریع‌تر پایان یابد. وی ادامه داد: برچسب‌هایی چون جاسوسی، هم سویی با دشمنان شبکه‌های قدرت و ثروت و مافیای نفت و اخیرا کشف معاون اول رییس‌جمهوری مبنی بر حضور نامحرمان در تدوین برنامه‌های پنج ساله کشور و تنظیم آنها براساس ایده‌های سکولاریسم تنها نمونه‌هایی از صدها اتهام، توهین و تخریبی است که به راحتی نثار گذشته انقلاب و انقلابیون می‌گردد.

نماینده بهبهان خاطرنشان کرد: حال باید پرسید اکنون که مدیران اقتصاد، سیاست و فرهنگ همه ناب اسلامی‌ شده‌اند و دست غارتگران از کشور کوتاه شده است، کدام بهبودی در وضعیت کشور رخ داده است؟ آیا حق نداریم بپرسیم برای معیشت مردم چه کارهایی انجام شده است؟ آیا بخشی از شعارهای داده شده تحقق یافته است؟ آیا تهدیدها نسبت به کشور و نظام کمتر شده است و ده‌ها پرسش دیگر که ملت شریف و حق جوی ایران مسلما حق دارد پاسخ آنها را به شکل شفاف و مستند از مسوولان خود دریافت کند.