سخنگوی دولت با بیان اینکه مجلسی‌ها عموما موافق تغییر نظام بودجه‌نویسی هستند، گفت: برخی ابهامات و سوالاتی که نمایندگان مطرح کردند، معنای مخالفت با تغییر نحوه بودجه‌نویسی را ندارد، بلکه به معنای طرح سوالاتی است که با مذاکره و ارائه لایحه بودجه به آنها پاسخ داده خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین الهام، در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا توجه دولت به مسائل هسته‌ای، سبب غفلت از رسیدگی به موضوعاتی چون معیشت، بیکاری و تورم نشده است؟ ویژگی دولت نهم را جامعیت و همه جانبه نگری در مدیریت کشور دانست و تاکید کرد: دولت هم مساله هسته‌ای را خوب مدیریت کرد و هم با توجه به مشکلات داخلی در جهت ایجاد تحرک عمومی در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال گام‌های موفقیت‌آمیزی را برداشته است.

از سخنگوی دولت درباره تغییر نظام بودجه‌نویسی و نظر مجلس نسبت به این مساله سوال شد که الهام پاسخ داد: مجلس و دولت در سطوح مختلف جلسات متعددی برای کارشناسی و تحلیل و بررسی نظام بودجه‌نویسی برگزار کردند و تغییر این نظام در همه کمیسیون‌های تخصصی نهاد قانونگذار با حضور نمایندگان دولت و ملت ارزیابی شد و ارتباط خوبی در این زمینه بین قوا تعریف شده است. سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که به طرح ارائه بودجه دو سالانه اشاره کرد، گفت: در قانون اساسی تصریح شده که بودجه باید سالانه تدوین و ارائه شود، اما برخی اظهارات کارشناسی نیز در زمینه تدوین بودجه بلندمدت‌تر مطرح می‌شود که این مساله نیازمند بررسی‌های حقوقی و علمی است.

سخنگوی دولت در واکنش به احتمال بررسی مجدد موضوع عرضه بنزین آزاد در مجلس طی روزهای آتی اظهار کرد: با توجه به آثار تورمی سنگین و سایر مواردی که قبلا ذکر شده مخالفت دولت با آزاد کردن قیمت بنزین همچنان باقی است و در این خصوص باید با تعامل کار شود.

وی درباره اخبار منتشر شده در خصوص استعفای محمد جهرمی وزیر کار از سمت خود نیز گفت: به گروه خون آقای جهرمی نمی‌خورد که از زیر کار وزارت کار و فضایی که در حال حاضر در خصوص اشتغالزایی فراهم شده، شانه خالی کند.الهام افزود: آقای جهرمی در دولت هستند و ما هم در خدمت ایشان هستیم و ایشان به حل مشکلات عرصه کار مشغولند.