مگان 34میلیون تومانی در بازار
گروه راهنما- هر چه می‌خواهم درباره گرانی چیزی ننویسم، نمی‌شود. آن هم موضوعی مثل خودرو.

«مگان» را می‌‌شناسید؟ این خودرو به خودروی روز اروپا معروف و از سال گذشته وارد کشور شده است.
از اولش قیمت این خودرو از 18 تا 26میلیون تومان (بسته به مدل‌های مختلف) در تغییر خواهد بود. چرخ روزگار چرخید و چرخید تا مگان به بازار خودرو کشور رسید. البته خودروسازها هم خوب سیاستی را در این بین پیش روی خود قرار دادند. آنها ابتدا هزار دستگاه از این خودرو را وارد کشور کردند، همین که دیدند بازار کشش دارد، بازارسازی را در پیش گرفتند، تا جایی که امروز مگان 18میلیونی را باید حدود 10 و مگان 26میلیونی را حدود 8میلیون تومان گران‌تر از قیمت کارخانه‌ای خریداری کنید. اختلاف 10میلیون، شوخی نیست. اتفاقا کاملا هم جدی است.
مگان یا زانتیا
مگان در حال حاضر در دو مدل دنده معمولی 1600‌سی‌سی و دنده اتوماتیک 2000سی‌سی در نمایشگاه‌های تهران به مشتریان چشمک می‌زند.
این خودرو فرانسوی که هنوز در پارس‌خودرو به تولید انبوه نرسیده، گران شده است. این افزایش قیمت، خیال پارس‌خودرو را راحت کرده، به طوری که دیگر آنها با این وضع بازار، نگرانی از بابت فروش مگان ندارند.
در بین محصولات تولیدی گروه سایپا، اگر بخواهید بین زانتیا و مگان که اتفاقا هم‌قیمت هستند، یکی را انتخاب کنید، کار ساده‌ای در پیش دارید.
شما جزو کدام دسته از افرادید، آنها که سن ماشین برایشان مهم است یا جزو آنها که کلاس ماشین از هر چیز دیگری برایشان مهم‌تر است؟
«هر کجا هستم باشم، آسمان مال من است» نه! اشتباه نکنید، قرار نیست شعر بخوانید. می‌خواهید پول بدهید و خودرو تهیه کنید پس به جای شعر گفتن حواستان به جیبتان باشد.


نخستین فاکتور در انتخاب یک ماشین برند آن است. نشان رنو را بیشتر دوست دارید یا سیتروئن؟ اگر نمی‌توانید به این پرسش پاسخ دهید، فقط کافی است به آرشیو ذهنتان رجوع کنید. رنو 5 بیشتر دوست دارید یا ژیان؟
اگر هنوز ژیان را دوست دارید، پس اصلا به مگان فکر نکنید؛ و اگر به رنو۵ بیشتر علاقه‌مندید نباید به سراغ زانتیا بروید.
قیمت، دومین فاکتور مهم انتخاب یک ماشین از بین دو انتخاب است.
زانتیا (فول آپشن) ۲۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان و مگان ۱۶۰۰سی‌سی دنده معمولی ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان.
این ارقام قیمت روز بازار است و می‌توانید با کمی چانه‌زدن چند صدهزار تومان از این قیمت بیاندازید.
فراموش نکنید زانتیا خودروی از رده خارج در بازار اروپا است، اما مگان به عنوان یکی از خودروهای روز اروپا هم‌اکنون تولید می‌شود.