افزایش قیمت مسکن در کانادا

گروه راهنما- نوسان ارزش دلار کانادا نتوانست تاثیری در روند افزایش نرخ مسکن بگذارد، به طوری که متوسط نرخ مسکن در ۲۴‌منطقه اصلی کانادا، با افزایشی در حدود پنج هزار دلار نسبت به ماه سپتامبر، به ۵۴۴‌۳۳۳دلار در ماه اکتبر رسید. انجمن مشاوران مسکن کانادا (CREA) با اعلام این مطلب اعلام کرد که در مقایسه با اکتبر سال قبل نیز افزایش عمومی نرخ مسکن ۶/۱۰درصد بوده است.

گران‌ترین خانه‌های کانادا همچنان مربوط به شهر ونکوور است که با افزایش هشت هزار دلاری نسبت به ماه سپتامبر به ۵۷۷‌۵۹۰‌دلار رسید. (۸/۷درصد بیشتر از سال قبل)با اینکه شهرهای ایالت نفت خیز آلبرتا معمولا دارای درصد بالای رشد نرخ مسکن هستند، اما این ماه، ایالت ساسکچوان شاهد یک جهش ناگهانی نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است. نرخ مسکن در این ایالت نسبت به سال قبل ۳/۵۳درصد افزایش داشته و به متوسط ۶۱۴‌۲۵۵دلار رسید.

بازار مسکن تورنتو نیز افزایش قابل‌توجهی معادل ۱۴هزار دلار نسبت به ماه سپتامبر را شاهد بود. هم‌اکنون متوسط نرخ مسکن در این شهر به ۵۸۳‌۳۹۴دلار رسید. (در ماه سپتامبر نیز نسبت به ماه اگوست یک هزار و ۹۰۰دلار افزایش قیمت مسکن را در تورنتو شاهد بودیم)

این وضعیت برای مونترآل و شهرهای هامیلتون و ورلینگتن انتاریو نیز صادق است.

در مجموع، به‌جز ویندسور در انتاریو که قیمت مسکن به طور مرتب در حال سقوط است، تقریبا در تمامی مناطق، هم شاهد رشد قیمت‌ها و هم افزایش خرید و فروش مسکن بوده‌ایم.

انجمن مشاوران مسکن کانادا پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۰۸، نرخ مسکن، رکورد جدیدی را تجربه کند.