مدیر بخش «تجلی اراده ملی» بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از شروع فعالیت این بخش خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، حبیب ایل‌بیگی تصریح کرد: نهادها، سازمان‌‌ها، وزارتخانه‌‌‌ها و شخصیت‌های حقوقی می‌توانند آمادگی خود را برای شرکت در بخش تجلی اراده ملی تا روز پانزدهم دی ماه به دبیرخانه این بخش مستقر در روابط‌عمومی جشنواره اعلام نمایند.

ایل‌بیگی با اشاره به ضرورت سینما برای تعالی کشور، خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌‌ها، سازمان‌ها و نهادها با حضور در بخش تجلی اراده ملی، ضمن حمایت از سینمای کشور می‌توانند آثار راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران را داوری کرده و به آثار مرتبط با حوزه فعالیت سازمانی خود جایزه اهدا کنند.

مدیر بخش تجلی اراده ملی با اشاره به اینکه تعامل سازمان‌ها و نهادها با جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته سیری صعودی داشته، افزود: این حرکت رو به رشد، باعث شد تا در بیست و پنجمین جشنواره شاهد حضور ۲۵ سازمان و نهاد باشیم که به فیلم‌های برگزیده خود جوایزی اهدا کردند.

همچنین در دوره گذشته شاهد تولید آثاری با سرمایه‌گذاری نهادها و سازمان‌های مختلف بودیم که شروع این فعالیت‌‌ها از حضور این سازمان‌ها در دوره‌های قبلی برگزاری بخش تجلی اراده ملی نشات گرفت.