دبیرکل حزب اعتمادملی گفت: اعتماد ملی با هیچ حزبی اختلاف ندارد؛ اما با اصلاح طلبانی که در انتخابات گذشته با من همکاری نکردند، همکاری سیاسی نخواهیم داشت. مهدی کروبی، در پاسخ به خبرگزاری مهر درباره اختلاف نظر حزب اعتماد ملی با جبهه مشارکت اظهار کرد: اختلاف من بیشتر با بزرگان اصلاح‌طلب است و اختلاف نظری با حزب مشارکت ندارم.

وی افزود: کسانی که در شوراهای دوم و انتخابات ریاست‌جمهوری با من همکاری نکردند و علاوه بر آن برای انصراف بنده فشار آوردند، مورد انتقاد و اختلاف من هستند و مسلما علاوه بر اینکه با آنها هیچ‌گونه اختلافی نداریم، با هیچ کدام از این افراد در انتخابات مجلس هشتم همکاری سیاسی نخواهیم داشت.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا حزب اعتماد ملی رد صلاحیت شده‌های مجلس قبل را در لیست خود قرار خواهد داد یا خیر، اظهار کرد: برای قرار گرفتن در لیست حزب اعتماد ملی بر اساس معیارها افراد انتخاب خواهند شد و برای ما رد صلاحیت‌های مجلس قبل ملاک نخواهد بود. دبیر کل حزب اعتماد ملی در خصوص انتخاب لیست حزب اعتماد ملی به صورت نهایی اظهار کرد: ۱۷ نفر از نامزدهای مورد نظر انتخاب شده اند، اما منتظریم تا افراد ثبت‌نام کرده و از فیلترهای مورد نظر عبور کنند سپس نسبت به انتخاب آنان اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران از بین آیت‌ا... مهدوی کنی و آیت‌ا... توسلی کدامیک از آنان از سوی حزب اعتماد ملی حمایت خواهند شد، خاطر نشان کرد: در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین و ایلام نمایندگان مورد حمایت خود را اعلام کردیم؛ اما در تهران اعضای حزب، مسوولیت انتخاب نامزد مورد حمایت را برعهده بنده گذاشتند که هنوز هیچ چیز مشخص نیست و منتظریم تا افراد ثبت‌نام کنند.