... و سرانجام علی‌ دایی سرمربی تیم‌ملی فوتبال شد

دنیای اقتصاد: مهم‌ترین اتفاق خبری دیروز فوتبال ایران که به معنای واقعی یک شگفتی بود، انتخاب مردی به سمت سرمربی‌گری تیم‌ملی فوتبال بود که تا همین دیروز کمتر از سایر کاندیداها مطرح بود؛ یعنی علی دایی. در حالی که همگان ظرف چند روز گذشته درگیر نام افشین قطبی شده بودند و مهدی تاج‌، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال هم تا ظهر دیروز در برابر تمام سوالات فقط از قطبی نام می‌برد، علی کفاشیان در ساعت ۱۶:۳۰دقیقه نام علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ظرف چند هفته گذشته ابتدا حضور خاویر کلمنته و عقد قرارداد با وی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد و بعد از منتفی شدن حضور کلمنته، از قلعه‌نویی و قطبی به عنوان گزینه‌های اصلی نام برده می‌شد. گفته می‌شود حضور علی دایی بر روی نیمکت تیم ملی توامان با حضور بر روی نیمکت سایپا خواهد بود.

واکنش علی دایی

علی دایی پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: صحبت‌هایم را با مسوولان فدراسیون فوتبال انجام دادم و با توجه به توافقی که میان هر دو طرف وجود داشت، سرمربی‌گری تیم ملی را قبول کردم.

وی گفت: ما برای فعالیت در تیم ملی تمامی صحبت‌ها را انجام دادیم و من با افتخار در خدمت تیم ملی خواهم بود. دایی افزود: در حال حاضر برای آنکه درباره سایر مسائل صحبت کنم، بسیار زود است. منتظر جلسه بعدی با مسوولان فدراسیون فوتبال هستم. سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: برنامه‌هایم برای تیم ملی را که با مسوولان فدراسیون در میان گذاشته‌ام، پس از جلسه مجدد با هیات رییسه فدراسیون رسما اعلام خواهم کرد.