دنیای اقتصاد- در حالی که برخی خبرهای غیررسمی از احتمال مخالفت احمدی‌نژاد با عرضه بنزین آزاد در تعطیلات نوروزی حکایت می‌کرد، پریشب شخص رییس‌جمهور نیز بر فروش آزاد بنزین در این ایام مهر تایید زد. دیروز همچنین رییس ستاد تبصره ۱۳ خبر داد که سهمیه بنزین دو ماه اردیبهشت و خرداد روز اول سال ۸۷ شارژ می‌شود. سهمیه اردیبهشت و خرداد، اول فروردین وارد کارت‌ سوخت می‌شود

رییس ستاد تبصره ۱۳ گفت: قیمت بنزین آزاد هنوز تعیین نشده است. سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد به منظور تامین سوخت سفرهای نوروزی نیز اول فروردین وارد کارت‌های سوخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی هاشمی روز گذشته در حاشیه همایش یک روزه دهیاران زن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بنزین آزاد در ایام نوروز تعیین شده است، گفت: این موضوع در چند جلسه کارشناسی بررسی شده است.با توجه به ابعاد اقتصادی و اجتماعی مساله مقرر گردیده بررسی‌های بیشتری در این رابطه در جلسه‌ای با حضور ترکیبی قوی‌تر و هماهنگ‌تر از گذشته انجام گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم بر اساس اطلاعات تکمیلی که در این رابطه به‌دست خواهیم آورد، بتوانیم بنزین آزاد را با حداقل قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار دهیم. اگر امکان اختصاص یارانه برای بنزین آزاد را داشته باشیم و بتوانیم مجوزهای لازم را بگیریم بنزین آزاد با حداقل قیمت عرضه می‌شود در غیر این صورت و بر اساس مصلحت، بنزین با قیمت تمام شده عرضه خواهد شد. رییس ستاد تبصره ۱۳ اعلام کرد: به منظور کاهش تقاضای بنزین آزاد و ایجاد آرامش خاطر در میان مردم برای انجام سفرهای نوروزی، مقرر شده که سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد از اول فروردین به کارت سوخت خودروها واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: البته سهمیه پیش‌بینی شده برای بنزین سفر تقریبا ۸۵‌درصد نیاز مردم را تامین می‌کند. هاشمی درخصوص زمان و نحوه اعلام اختصاص سهمیه به کارت سوخت‌ها گفت: این موضوع را وزارت نفت باید اعلام کند. زمان واریز سهمیه‌ها همیشه اول ماه بوده است، بنابراین سهمیه اردیبهشت و خرداد خودروها نیز از ابتدای فروردین به کارت‌های سوخت اضافه می‌شود.

رییس ستاد تبصره ۱۳ در پاسخ به این پرسش که مگر تاکنون قیمت تمام شده بنزین برایتان تعیین نشده است که اعلام قیمت بنزین این همه زمان‌بر شده است، افزود: قیمت تمام شده مشخص و روشن است. قیمت‌ها در تمام، اخبار و اطلاعات تخصصی نیز قید شده است اما تفاسیر مختلفی در مورد هزینه‌ها و قیمت بنزین وارداتی وجود دارد که همه این مطالب باید دقیقا محاسبه شود و ما هم تلاش می‌کنیم که حداقل هزینه را به قیمت بنزین بیافزاییم تا با قیمت پایین‌تری در جایگاه‌های سوخت عرضه شوند.