حضور کمرنگ هالیوود در جشنواره کن امسال

در حالی که هنوز فهرست کامل فیلم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌های کن اعلام نشده، گزارش‌های منتشر شده حاکی است که هالیوود در این دوره از جشنواره حضور کمرنگ‌تری دارد. به نقل از سایت سینمایی ورایتی، اگر چه فهرست کامل اسامی فیلم‌های شرکت کننده در شصت و یکمین دوره از رقابت‌های کن، ۵ روز پیش از برگزاری این مراسم (۱۴ الی ۲۸ می) اعلام ‌می‌شود و هنوز نمی‌توان نسبت به عناوین شرکت‌کننده در بخش مسابقه جشنواره امسال نظر قطعی داد، ولی گزارش‌های منتشر شده جای شکی باقی نمی‌گذارد که حضور فیلم‌های هالیوودی در این دوره از رقابت‌ها به مراتب کمرنگ‌تر از سال قبل است.

ولی اخیرا تنها فیلم هالیوودی که به این جشنواره فرستاده شده، فیلم «Synecdoche, New York» ساخته «چارلی کافمن» است که «فلیپ سیمور هافمن»، بازیگر آمریکایی برنده اسکار در آن نقش یک گارگردان تئاتر را بازی می‌کند.

سودربرگ «چه‌گوآرا» را نمی‌آورد

فیلم «چه‌گوآرا» ساخته «استیون سودربرگ» که به عنوان یکی از فیلم‌های مطرح این دوره از رقابت‌های کن مطرح شده بود، به دلیل آماده نبودن، در جشنواره امسال حضور نخواهد یافت. به‌رغم کار بی‌وقفه‌ای که طی یک ماه اخیر «استیون سودربرگ» و عوامل فیلم، به ‌روی پروژه «چه‌گوآرا» انجام داده است، به نظر می‌رسد که این فیلم برای شرکت در این دوره از رقابت‌های کن آماده نخواهد شد. فیلم «چه‌گوآرا» به زبان اسپانیایی و با زیرنویس انگلیسی فرانسه به نمایش درخواهد آمد.