نطق حسینیان علیه هاشمی رفسنجانی

دنیای اقتصاد - روح‌ا... حسینیان، نماینده تهران و از حامیان محمود احمدی‌نژاد علیه هاشمی رفسنجانی نطقی ایراد کرد که با اعتراض چند نماینده روبه‌رو شد. حسینیان در نطق دیروز خود گفت: برادران انقلابی گذشته؛ شما در تحلیل خود سخت در اشتباه هستید شما می‌پندارید این بدنامان نزد توده‌های مسلمان پایگاه دارند و موجب پیروزی خود خواهند شد «این تذهبون»؛ به خود بیایید و بار دیگر وجاهت خود را نزد مومنان جست‌وجو کنید نه در نزد بدنامان. نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که عبرت از تجربیات تاریخی یک اصل اسلامی است شما ای نامزدهای ریاست‌جمهوری دور دهم، انتخابات را با همه تلخی و شیرینی پشت سر گذاشتید و حال وقت آن رسیده که خود به پشت سر خود و آنچه گفته‌اید نگاه کنید و ببینید شما هم خود را اصحاب انقلاب خواندید شما خود را امین آن امام بزرگوار معرفی کردید و به آن افتخار کردید آیا به‌راستی در عمل نیز اندیشه و سنت آن پیشوا پایداری کردید؟

حسینیان ادامه داد: شما به افرادی افتخار کردید در چهره اعضایی قرار گرفتید که سال‌های سال در کمرنگ کردن ارزش‌های انقلاب پافشاری کردند، همان‌هایی که اندیشه‌های امام را در محفظه‌های موزه‌های تاریخی می‌انگاشتند و در بزرگترین جریده خود حتی امام حسین‌(ع) را هم از توهین فرو نگذاشته و کربلا و عاشورا را نتیجه خشونت پیامبر در جنگ بدر دانستند.

وی اضافه کرد: همان‌هایی که در جراید خود بی‌حرمتی و هتاکی را به جایی رساندند که رهبر معظم انقلاب را به فریاد آوردند و رفتار آنها و شارلاتانیزم مطبوعاتی خواندند، همان‌هایی که بارها و بارها به سکولاریزه کردن اسلام نوشتند و خطابه ایراد کردند؛ همان‌هایی که اسرائیل را به رسمیت شناخته و آن را مساله‌ای عربی و بی ارتباط با آرمان اسلامی معرفی کردند؛ همان‌هایی که در تسلیم شدن در مقابله با آمریکا زبونانه زاری می‌کردند و به رهبری انقلاب نامه سرگشاده نوشتند؛ همان‌هایی که ۸ سال تمام بی‌محابا ارکان نظام اسلامی را زیر ضربات توهین و تحقیرکننده خود گرفته و در سخت‌ترین شرایط امنیتی ارتش و سپاه را مورد حمله قرار می‌دادند و ارکان نظام را به انتصابی و انتخابی تقسیم‌ می‌کردند و هر از چند گاهی بحران می‌آفریدند.

نماینده مردم تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از درون وزارت کشور غائله کوی دانشگاه را راه‌اندازی می‌کردند و غائله خونین خرم‌آباد را رهبری کردند؛ آنهایی که در کنفرانس برلین به آرمان امام خمینی (ره) خندیدند و با دشمن به پایکوبی و رقص پرداختند؛ آنهایی که به جای اندیشه ناب اسلامی و امام چنان مبهوت اندیشه‌های غرب شده بودند که ذکر جامعه مدنی آنها به جای جامعه مدینه النبی به آسمان بلند بود؛ همان‌هایی که در کسوت وزارت سال‌ها به آرمان‌های امام خیانت کرده و سرانجام از لندن سر در‌آوردند.

حسینیان تصریح کرد: برادران انقلابی گذشته؛ شما در تحلیل خود سخت در اشتباه هستید شما می‌پندارید این بدنامان نزد توده‌های مسلمان پایگاه دارند و موجب پیروزی خود خواهند شد «این تذهبون»؛ به خود بیایید و بار دیگر وجاهت خود را نزد مومنان جست و جو کنید نه در نزد بدنامان.

وی اضافه کرد: اکنون به شما توصیه می‌کنم به خواست مردم دین‌مدار ایران گردن بنهید و بیش از این آب به آسیاب دشمن نریزید و مطمئن باشید نظام اسلامی برای حفظ آرمان‌های خود با هیچ کس مداهنه نخواهد کرد، البته بنده از آقای رضایی که سعی کرد گذشته خود را فراموش نکند و همچنان خود را سردار و پاسدار جنگجو معرفی کنند سپاسگزاری می‌کنم.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: سخن آخر بنده به آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است؛ آقای هاشمی هیچکس سوابق انقلابی شما را فراموش نمی‌کند؛ شما از یاران با استقامت امام بودید، شما امید انقلابیون خط امام بودید، اکنون نیز آرزوی همه ما همین است که

هاشمی، همیشه هاشمی انقلاب باشد اما شما نگاه کنید اکنون با چه کسانی متحد شدید همان‌هایی که تا دیروز شما را عالی‌جناب سرخ و خاکستری می‌نامیدند و لحظه‌ای در بد نام کردن شما کوتاهی نکردند.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی یک روز همه دشمنان داخلی و خارجی علیه شما فضاسازی می‌کردند، ولی مردم با شعارهای کوبنده پاسخ آنها را می‌دادند و هیچکس هیچ ذهنیتی نسبت به شما پیدا نمی‌کرد، اما چه شده که امروز بسیاری از دوستان سابق شما بیشتر مشکلات را به شما نسبت می‌دهند؛ آقای هاشمی ای کاش شما سرنوشت خود را به فرزندان خود گره نمی‌زدید و از امام درس می‌گرفتید که فرمود اگر احمد را بگیرند و بکشند هم من حرفی نمی‌زنم.

اعتراض به نطق حسینیان

اما نطق حسینیان با اعتراض‌هایی مواجه شد. حسینیان زمانی که عباراتی را تلویحا خطاب به علی لاریجانی به عنوان رییس فراکسیون اصول‌گرایان و هاشمی رفسنجانی مطرح کرده و به یک باره فریاد بلند «هو» صحن علنی مجلس را از سوی نمایندگانی که به این سخنان حسینیان معترض بودند، فرا گرفت. این فریادها به قدری بلند شد که صدای حسینیان در صحن علنی مجلس گم شد و این در حالی بود که تنها کوچک‌زاده و احمدی (نماینده شازند) در دریف جلو به حمایت از احمدی‌نژاد علیه موسوی شعار داده و می‌گفتند: «موسوی آمریکایی» از سوی دیگر طولانی شدن نطق حسینیان که یک و نیم دقیقه بیش از وقت قانونی خود صحبت کرد، با تذکر مکرر لاریجانی روبه‌رو شد و وی در میان اعتراض‌های نمایندگان تربیون را ترک کرد. هنوز چند دقیقه‌ای از نطق حسینیان نمی‌گذشت که یک باره فریادی از گوشه دیگر صحن بلند شد.

بهمن اخوان، نماینده تفرش با صدای بلند چندین بار فریاد کشید: «من به موسوی رای دادم، من را بکشید» نماینده‌ها به سرعت در کنار اخوان تجمع و وی را دعوت به سکوت کردند. این فریاد در پی آن بلند شد که علی‌اصغر زارعی از نمایندگان حامی دولت بهمن اخوان را تهدید کرده بود. در این میان اما چهره‌های شاخص‌های دولت در مجلس چون روح‌ا... حسینیان، کوچک‌زاده، حسین فدایی با یکدیگر مشغول صحبت در کنار صحن و خوردن شیرینی‌هایی بودند که به مناسبت به ریاست‌جمهوری رسیدن احمدی‌نژاد در گوشه صحن برای نماینده‌ها گذاشته بودند.

علاوه بر شیرینی، اما حمید رسایی صبح روز گذشته بین نمایندگان پرچم ایران پخش کرده بود که تعداد زیادی از نمایندگان این پرچم را به مانیتورهای خود قرار داده بودند.