احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی تشکیل حزب از سوی مهندس میر حسین موسوی را اقدامی مثبت ارزیابی نمود و گفت: این اقدام آقای موسوی با استقبال فراوان از سوی حامیان ایشان روبه‌رو خواهد شد و می‌تواند در ایجاد فضایی برای چشمگیرتر شدن فعالیت سیاسی در سایه حزب موثر واقع شود. شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار«فردا» افزود: در این خصوص می‌توان به دو مطلب اشاره کرد که می‌توان آنها را به طور مجزا بررسی نمود. مورد اول اینکه بخشی از دوستانی که در ستاد اصلی آقای موسوی بودند مانند آقایان بهشتی، بهزادیان و برخی دوستان دیگر فعالیت سیاسی را به صورت حزب دنبال نکردند و این امر منجر به منسجم شدن و کارآمدتر شدن افراد و فعالیت سیاسی آنها خواهد شد.

شیرزاد تصریح کرد: مورد دومی که در این مساله حائز اهمیت است، اینکه این حزب می‌تواند به سازماندهی جبهه فراگیر اصلاح‌طلبان با سازو کار مثبت کمک نماید به این منظور که اصلاح طلبان می‌توانند زیر سایه حزب به دستاوردهای سیاسی برسند.

وی معتقد است: تشکیل یک حزب سیاسی نو می‌تواند به توسعه و رشد فعالیت سیاسی با توجه به رخدادهای اخیر کمک نماید.

نماینده ششم مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه نباید در روند اجرایی و قانونی تشکیل حزب از سوی آقای موسوی خللی وارد شود، گفت: تشکیل هر حزبی باید مسیر عادی خودش را از طریق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب طی نماید و هیچ گروه و شخصی حق ندارد در این روند اختلال ایجاد نماید. طبق ضوابط قانونی هیچ منعی برای تشکیل حزب آقای موسوی وجود ندارد.