حسینیان: تکبیرگویی شبانه، طرح داریوش همایون بود

ایرنا- حجت الاسلام روح الله حسینیان گفت:داریوش همایون وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم شاه دو سال پیش طرحی داده بود که برای مقابله با انقلاب اسلامی از شیوه خود انقلاب استفاده شود و آن اینکه در ساعات بخصوصی در شب شعار تکبیر سرداده شود و اکنون این شعار از زبان داخلی‌ها به عنوان راهکار ارائه می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان در جمع‌هادیان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سیر تاریخی همگرایی جریان فتنه گر داخلی و خارجی گفت: نزدیک به دو سال پیش بین نیروهای سیاسی خارج کشور و رجعت طلبان داخل کشور اتحادی به وجود آمد که نشان می‌داد جمهوری اسلامی در حال طی کردن یک فتنه بزرگ است. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: شعارها، فشارها و راهکارهایی که از دو سال پیش هماهنگی شده بود، در این انتخابات آشکار شد. داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم شاه دو سال پیش طرحی داده بود که برای مقابله با انقلاب اسلامی از شیوه خود انقلاب استفاده شود و آن اینکه در ساعات بخصوصی در شب شعار تکبیر سرداده شود و اکنون این شعار از زبان داخلی‌ها به عنوان راهکار ارائه می‌شود. وی گفت: این فتنه‌ای که به‌وجود آمد، صف آرایی‌ها و رویارویی‌ها را تغییر داد و بسیاری در این وقایع هویت خود را نشان دادند و با کسانی در یک جبهه قرار گرفتند که پیش از آن در مقابل هم بودند.

وی با اشاره به اسلام اشرافیت که بعد از دوران سازندگی در جامعه و در میان مسوولان گسترش یافت، گفت: این گروه اصلی‌ترین مخالفان احمدی نژاد هستند، زیرا احمدی نژاد منافع آنان را به خطر انداخت.

وی گفت: این‌ها برای مقابله با احمدی‌نژاد با افرادی متحد شدند که گفتمان امام را قبول نداشتند. آنها کسانی بودند که در مطبوعات می‌نوشتند افکار آیت الله خمینی (ره) را باید در موزه‌ها جست وجو کرد، حادثه کربلا نتیجه خشونت پیامبر (ص) در جنگ بدر بود، باید تلاش کرد که رنگ جمهوریت نظام را زیاد کنیم و از رنگ اسلامیت آن کاسته شود.

روح الله حسینیان در ادامه با اشاره به سه نحله فکری که در گذشته و اکنون در داخل نظام سیاسی فعال بوده اند، گفت: سازمان مجاهدین با بهره گیری از خمیرمایه مارکسیستی، حزب کارگزاران سازندگی با ترویج اسلام اشرافیت و نهضت آزادی و جبهه مشارکت با ارجح دانستن لیبرالیسم در این انتخابات به صورت هماهنگ وارد عمل شدند، اما الطاف جلیه الهی نتیجه شیرینی را عاید انقلاب اسلامی کرد و از انقلاب سم زدایی شد.

حجت الاسلام حسینیان در ادامه با اشاره به دوره‌های قبل به عنوان اسلام اشرافیت گفت: تفکری در دوران سازندگی به وجود آمد که باعث فاصله بین مردم و حکومت شد و آن یک نگاه اشرافی و دنیامحوری در انقلاب اسلامی بود و نتیجه حاکمیت ۸ سال اشرافیت دوم خرداد شد و مردم می‌خواستند تغییر ایجاد شود چون تمایزات، اشرافیت و تجملات را نمی‌تابیدند و در این انتخابات رقابت بین دو فرد نبود، بلکه بحث دو جریان فکری بود.

وی گفت: در این چند روز قدرت جمهوری اسلامی به رخ جهان کشیده شد و همه دیدند که نظام سیاسی ایران یک نظام بی‌بدیلی است که رهبری چگونه با درایت و حکمت این اتفاقات را با اشاره‌ای جمع کرد.