شورای اسلامی شهر تهران در روز پنج‌شنبه، یکم مردادماه سال جاری میزبان تنی چند از شهروندان تهرانی بود که برخی اعضای خانواده‌شان در حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در بازداشت به سر می‌برند‌. به گزارش ایسنا، خانواده‌های این بازداشت‌شدگان در ابتدا طی سخنانی کوتاه به معرفی و تشریح چگونگی بازداشت اعضای خانواده‌شان پرداختند و به عنوان شهروندان تهرانی، از رییس و دیگر اعضای شورای شهر حاضر در جلسه خواستند اقداماتی را برای رسیدگی و پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان انجام دهند.

بر اساس این گزارش مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، پس از شنیدن نظرات شهروندان و خانواده‌های زندانیان در سخنانی با تاکید بر اهمیت حقوق شهروندی و این که مرجع رسیدگی به این امور قوه قضائیه و مراجع قضایی و امنیتی هستند، اظهار کرد که شورای شهر نیز از جایگاه حفظ حقوق شهروندی اگر کاری از دستش برآید انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، دیگر اعضای حاضر در جلسه نیز با تاکید بر داشتن افتخار نمایندگی از سوی مردم برای تامین رفاه و امنیت در شهر تهران پیشنهاد دادند اعضای شورای اسلامی شهر تهران ملاقاتی با رییس قوه قضائیه داشته باشند و گزارش این جلسه و مطالبات و نگرانی‌های موجود در این زمینه را منتقل کنند.