مشروعیت همه با ولی‌فقیه است

عکس: خبرگزاری فارس

از جلسات خصوصی برخی خفاش‌صفتان برای توطئه علیه رهبری خبر داریم

ان‌شاءا... با تنفیذ مقام معظم رهبری این دولت مشروعیت قانونی و شرعی خواهد یافت. خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مشروعیت همه در نظام اسلامی با ولی‌فقیه است، گفت: با حسن ظنی که از رییس‌جمهور سراغ دارم، می‌دانم وی نظر مقام معظم رهبری را در مورد برکناری معاون اولش،‌ اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌ دوم نماز جمعه روز گذشته تهران با انتقاد از انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور گفت: کاش کار به جایی نمی‌کشید که مقام معظم رهبری در این باره اظهارنظر کند؛ ولی حالا که ایشان اظهارنظر کرده‌اند، باید رییس‌جمهور بی‌درنگ تمکین کند و نظر مقام معظم رهبری را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه حرف‌هایش خیرخواهانه است و امتیاز یا سهم‌خواهی در کار نیست، افزود: «صحبت از سهم و امتیاز نیست، ما خیر شما را می‌خواهیم و به دنبال این هستیم که شما مقتدر و محبوب بمانید و ای کاش رییس‌جمهور محترم این نقدهای دلسوزانه را می‌پذیرفتند و کار به اینجا نمی‌رسید که مقام معظم رهبری اظهار نظر کنند، اما حال که ایشان اظهار نظر کرده‌اند جای درنگ نیست و لازم است در اسرع اوقات از نظر ایشان تمکین شود؛ چرا که مشروعیت همه در نظام اسلامی با ولی فقیه است و به هر ترتیب با حسن ظنی که از رییس‌جمهور محترم می‌شناسیم، امیدواریم که در اسرع اوقات این نظر تامین شود.» عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: دشمنان در حوادث بعد از انتخابات اهداف مختلفی را برای مقابله با انقلاب اسلامی در نظر داشتند که یکی از آنها حمله و زیر سوال بردن ولایت‌فقیه بود.

خاتمی با تاکید بر اینکه حملات به اصل ولایت فقیه از یکی دو ماه اخیر با هدایت آتش‌ بیاران خارجی و همراهان مغرض داخلی تشدید شده است، گفت: در آموزه‌های فقهی آمده است که کسی که منکر اصل ولایت‌فقیه باشد، هیچ چیز از حرف اهل‌بیت را نفهمیده است.

وی ادامه داد: تمکین نکردن از مقام معظم رهبری، جناحی فرض کردن ایشان و حرف‌های بچه‌گانه زدن از جمله توطئه‌هایی است که در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم، ولی مخالفان بدانند که مردم تا آخرین نفر و نفس و قطره خون پای علم ولایت‌فقیه ایستاده‌اند و جانشان را برای رهبری می‌دهند.

خاتمی تاکید کرد: مردم هم اصل ولایت و هم مصداق آن را قبول دارند وچون راه و اخلاص و تدبیر مقام‌معظم رهبری مانند امام است، تمام عشقی که به امام داشته‌اند را نثار مقام معظم رهبری کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: همواره شعار مردم این بوده است که «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم‌ آماده».

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به نمازگزارانی که شعار می‌دادند «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، گفت: آفرین بر شما در این ۳۰ سال نشان دادید که اهل کوفه نیستید و همراه ولایت هستید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما از جلسات خصوصی هتاکانه برخی خفاش‌صفتانی که این شکوه را نمی‌بینند، خبر داریم. من آشکارا به کسانی که علیه ولایت توطئه می‌کنند، می‌گویم در برابر این موج توان ایستادگی ندارید و با تلاش مذبوحانه، عرض خود می‌برید و زحمت ما می‌دارید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: یکی از توطئه‌های دیگر زیر سوال بردن اقتدار حاکمیت نظام اسلامی بود؛ البته ناکام ماندند ولی همان‌ مقدار که ضربه زدند خیلی زیاد بود.

وی با بیان اینکه گویی برخی قصد دارند در این چهار سال آینده دعوا را ادامه دهند، افزود: ضربه‌ای که اغتشاش‌گران به اقتدار حاکمیت نظام اسلامی زدند، از هر ضربه‌ای بیشتر بود.

خاتمی یادآور شد: بعضی رها نمی‌کنند و هر روز ساز تازه‌ای می‌زنند. یک روزاز ابطال سخن می‌گویند و یک روز سراغ همه‌پرسی مردمی برای مشروعیت دولت می‌روند.

وی ادامه داد: کجای کار هستید؟ خوابید یا بیدار؟ خودتان را به خواب نزنید، همه پرسی صورت گرفت، ۴۰میلیون به صحنه آمدند بیش از ۲۴میلیون نفر به یک نفر رای دادند و ان‌شاءا... با تنفیذ مقام معظم رهبری این دولت مشروعیت قانونی و شرعی خواهد یافت.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه معنای مشروعیت و حمایت بی‌عیب و نقص بودن دولت یا کاندیدای اصلح نیست، افزود: انتقاد هدیه خداست و ما همچنان از دولت حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف دشمن در یکی دو ماه گذشته از بین بردن فرهنگ استکبارستیزی بود و در همین راستا،‌ برخی وابستگان سیاسی قبح ارتباط بیگانه را ریختند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: بعضی از اینها خودشان گفتند که برای پیروزی ما علاوه بر شوک اجتماعی، به شوک خارجی نیاز داریم، شوک خارجی؛ یعنی حمایت بیگانه و رسانه‌های خارجی از اغتشاش‌گران.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم این درد را به کجا ببرم. وقتی که وزیر اطلاعات نقل می‌کند در طول یکی دو ماه از برخی از ستادها بیش از ۱۰۰ بار با سفارت‌خانه‌های بیگانه و انگلیس تماس گرفته‌اند.

خاتمی تصریح کرد: انگلیس پیر خرفت استعمار است که جز خیانت و حیله چیزی نمی‌شناسد با چه هدفی با بیگانه تماس می‌گیرد.

وی افزود: برخی هم قبل از انتخابات با دولت آمریکا تماس داشتند که صبر کند تا دولت بعد از احمدی‌نژاد سر کار بیاید و بعد ارتباط برقرار شود. بیچاره‌ها! مگر ارتباط با آمریکا تحفه است که دلتان برایش لک زده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه آمریکا جز منافع خودش چیزی را نمی‌شناسد، گفت: برخی که می‌خواهند فقط رادیو آمریکا و بی‌بی‌سی از آنها تعریف کند و برایشان به‌به و چه‌چه بگوید، بیچاره هستند و من اینجا به برادرانی که خیالاتی شده‌اند می‌گویم، دست بردارید.

وی از مخدوش کردن وحدت ملی به عنوان توطئه دیگر بیگانگان نام برد و افزود: حتی اگر خارج از معیارهای دینی موضوع انتخابات را بررسی بکنیم، در همه دنیا وقتی یک نفر رای می‌آورد کاندیدای بازنده تمکین می‌کند و مصلحت کشورش را در نظر می‌گیرد. دعوا را نهادینه نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما اعتقاد داریم که همه شرکت‌کنندگان در انتخابات جزو وفاداران انقلاب اسلامی بوده‌اند، پس نباید کدورت‌ها را تا چهار سال نگه داشت و باید وحدت و دوستی را نهادینه کرد.

خاتمی از تضعیف امنیت کشور به عنوان هدف دیگر دشمنان نام برد و افزود: امنیت مبنای توسعه است و اسلام نیز بدین موضوع بسیار اهمیت داده است.

وی ادامه داد: کسانی که در خیابان آدم می‌کشند، اسلحه به دست می‌گیرند و رعب ایجاد می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند و حکم محاربه دارند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در نماز جمعه قبلی هم چنین چیزی را گفتم و بعضی از مطبوعات غربی دروغگو خبر دادند که خاتمی گفته است معترضان محارب هستند. دروغگوها من کی چنین چیزی گفته‌ام؟ یک ذره انصاف داشته باشید. من گفتم کسانی که با سلاح سرد و گرم به جان مردم می‌افتند و آدم می‌کشند محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند. حالا هم همین را می‌گویم.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به کشته شدن یک زن مسلمان مصری در دادگاهی در آلمان گفت: تلخی این ماجرا هنوز در کام ماست. این اتفاق افتاد ولی رسانه‌های غربی تصویر آن زن محجبه را حذف کردند و سانسور خبری کردند در حالی که یک خانمی در اغتشاشات پس از انتخابات با برنامه‌ریزی خود اغتشاش‌گران کشته شد و همین رسانه‌ها هفته‌ها برایش مویه سر دادند و اشک تمساح ریختند.

وی تصریح کرد: این تناقض نشان می‌دهد که حقوق بشر و آزادی مطبوعات در لیبرال دموکراسی دروغ و فقط حربه‌ای برای فشار ملت‌ها است.