آیت‌ا... مکارم شیرازی گفت: شرایط حاکم بر جامعه شرایط خاصی است و زمان هوشیاری فرا رسیده است، اما من نسبت به آینده خوش‌بین و امیدوار هستم. به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت‌ا... مکارم شیرازی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با مدیران خبرگزاری فارس در مشهد گفت: نسبت به آینده امیدوار باشید و دیگران را نیز امیدوار کنید تا افراد از حالت انفعالی، نگرانی زیاد و یاس و ناامیدی خارج شوند.

وی تصریح کرد: باید به تمام افراد سفارش کرد که از ادبیات دوستانه و محبت‌آمیز استفاده کنند؛ زیرا ادبیات خشن که متاسفانه در صداوسیمای ما هم وجود دارد هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و اگر در سخنان از ادبیات خوب و دوستانه استفاده شود در کشور هم امنیت برقرار خواهد بود.

آیت‌ا... مکارم شیرازی افزود: برای حل مسائل باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم، زیرا ما تجربه داریم و هر زمان که کشور دچار مشکلی شده است، دست لطف خداوند از کشور حمایت کرده و مشکل برطرف شده است. وی اظهار داشت: دشمنان خیرخواه ما نیستند و منتظرند وسیله‌ای برای برهم زدن کشور پیدا کنند. آنها گاهی ممکن است از ما تعریف نیز بکنند، ولی به یقین خیرخواه نیستند و نظر آنها سوء‌استفاده است.