نامزدهای جایزه بوکراعلام شد

فارس- نامزدهای نهایی بخش ادبیات جایزه معتبر «من بوکر» با حضور سیزده نویسنده از سراسر جهان اعلام و معرفی شدند. به گزارش نیویورک تایمز، برنده نهایی این جایزه قرار است ۶ اکتبر سال جاری از میان سیزده نویسنده انتخاب شود. در میان فهرست اعلام شده از سوی داوران این جایزه می‌توان نویسندگان صاحب‌نامی چون «جان ماکسول کوئتزی» نویسنده آفریقای جنوبی و برنده نوبل ادبیات ۲۰۰۳ اشاره کرد.

«ماکسول کوئتزی» امسال با رمان «تابستان» در این دوره از جایزه «من بوکر» حضور پیدا کرده است. علاوه بر این در این فهرست خانم «آنتونیا سوزان دافی» که غالبا آثارش را با نام «ای.اس بیات» امضا می‌کند، دیده می‌شود.

«ویلیام ترور» با رمان «عشق و تابستان»، «کلوم توبیان» و «سارا واترز» نیز از دیگر نویسندگانی هستند که نام آنها در این فهرست سیزده نفره وجود دارد.

«هلیوپلیس» به قلم «جیمز کادامور»، «اتاق شیشه‌ای» نوشته «سیمون ماور»، «عمارت وحشت» اثر «هیلاری مانتل»، «بیابان» نوشته «سامانتا هاروی» ، «برافراشتن پرچم» به قلم «ادام فولد» و «چگونه مرد مرده را نقاشی کنم» اثر «سارا هال» از جمله آثاری هستند که موفق به حضور در مرحله نهایی داوری جایزه ادبی«من بوکر» شدند.

برنده نهایی این جایزه قرار است روز ششم اکتبر سال جاری، توسط هیات داوران این جایزه به جامعه ادبی جهان اعلام و معرفی شود.