سیاستمداران خوش‌عاقبت در صراط روحانیت و رهبری گام برمی‌دارند

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نطق دیروز خود گفت: برای مجلس شورای اسلامی افتخاری است که به عنوان پایگاه اصلی جمهوریت نظام دفاع واقعی از حقوق ملت را در پیروی آگاهانه از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تعریف کند و هر کژی را با این عیار می‌سنجد و نسبت خود را این‌گونه مشخص می‌کند. به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: تجربه ۳۰ سال انقلاب نشانگر چندین نمونه محاسبات غلط دشمن خارجی و گاه سیاسیون داخل کشور از قدرت رهبری و مردم غیرتمند و رابطه این دو عنصر اصلی قدرت نظام بوده است. تعجب‌آور است با این همه تجربه گذشته در ماجراهای اخیر؛ غرب مجددا با نظاره چند تحرک محدود در تهران دچار شعف احمقانه شد و رسانه‌ها و سیاستمداران آنها با دستپاچگی وارد صحنه شدند و در مقابل نفوذ کلام حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای دامت برکاته صحنه را باختند؛ به طوری که گاه در مقالات خود خویشتن را سرزنش کردند.

نماینده مردم قم در خانه ملت گفت: حال بعد از سال‌ها مزدوری منافقین برای رژیم صدام، باخبر شدیم که روز گذشته دولت عراق به پادگان اشرف حمله کرد، در رسانه‌ها جیغ و سر و صدای سرکرده منافقین را شنیده‌اید؛ هر چند این اقدام دولت عراق دیرهنگام است؛ اما قابل تقدیر است که تصمیم گرفتند سرزمین عراق را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند.

لاریجانی با بیان این‌که این سوابق درس آموز باید کفایت کند که غرب قدرت روحانیت و مرجعیت و رهبری نظام را درک کند و خود را هر از چند سال هزینه توهمات نکند، گفت: ایرانیان از این زبدگی سیاسی برخوردارند که این‌گونه تهدیدات و مزاحمت‌ها را به فرصت‌های تکاملی قدرت و پیچیدگی سیاسی بدل کنند.

وی ادامه داد: سیاستمداران خوش عاقبت نیز کسانی هستند که در این منهج سیر کنند و در صراط روحانیت و رهبری گام بردارند؛

چرا که رهبری نه تنها مرجعیت دینی برای مردم دارد، بلکه عامل قدرتمند صیانت از منافع ملی و منشاء وحدت ملی کشور است.

وی ادامه داد: عناوین مختلف سیاسی چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا همه فرع این مبنای استراتژیک است و بدون تمسک به این مبنا هر گروهی می‌تواند سقوط کند و به بیراهه رود و مبنای مشروعیت مسوولیت‌ها نیز در این چارچوب تعریف می‌شود.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: برای مجلس شورای اسلامی افتخاری است که به عنوان پایگاه اصلی جمهوریت نظام دفاع واقعی از حقوق ملت را در پیروی آگاهانه از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تعریف کند و هر کژی را با این عیار می‌سنجد و نسبت خود را این گونه مشخص می‌کند. از دستورات قاطع رهبر معظم نسبت به رسیدگی مسائل دستگیر شدگان و اشتباهات رخ داده شده در این زمینه تشکر می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه همان‌گونه که برخورد با آشوبگران و ایجاد امنیت جامعه لازم بود، دفاع از حقوق افراد هر چند خاطی در منطق و نگاه حکومت ولایی ضرورت داشت، گفت: از ابتدای این حوادث در مجلس کمیته‌ای جهت پیگیری تشکیل شد که اخیرا با ترکیب جدیدی به کمیته دیگری و با ماموریت خاص تشکیل شد. لاریجانی افزود: همه همت این دو کمیته در چارچوب نظارت مجلس، رسیدگی به این گونه تخلفات و جلوگیری از تکرار آن است و ان‌شاءا... آقایان تا یافتن ریشه‌ها کار را پیگیری نمایند و به اطلاع نمایندگان مجلس و ملت عزیز برسانند.