کشته شدن ندا آقا سلطان برنامه‌ریزی شده بود

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به کشته شدن ندا آقاسلطان گفت: این حادثه در یکی از خیابان‌های فرعی اتفاق افتاد و هیچ کدام از نیروهای بسیج یا انتظامی در متن حادثه حضور نداشتند، البته نوع فیلمبرداری قتل ایشان نشان می‌دهد که حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده بود. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار عبدالله عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، حضور نیروهای بسیج در ناآرامی‌ها را مشروط به تقاضای کتبی نیروی انتظامی و مصوبه شورای عالی امنیت ملی دانست و گفت‌: عصر روز ۲۳ خرداد با گسترش دامنه اغتشاشات، نیروی انتظامی تقاضای ورود نیروهای بسیج را مطرح کرد که ما نیز تعدادی از بسیجیان را اختصاص دادیم و زیر نظر نیروی انتظامی وارد عمل شدند.

سردار عراقی افزود: با گسترش درگیری‌ها در روز ۲۴ و ۲۵ خرداد، نیروی انتظامی اعلام کرد که بسیج باید وارد عمل شود که پیرو آن بسیج روز ۲۶ خرداد به ماجرا ورود پیدا کرد و از روز ۲۷ خرداد تهران به طور کامل به فضای امن بازگشت.

فرمانده بسیج تهران با اشاره به حمله اغتشاشگران به پایگاه ۱۱۷ بسیج در خیابان آزادی و پایگاه‌های درگیر در تهران گفت: اسناد موجود نشان می‌دهد ۵‌هزار نفر در سه و نیم ساعت به یک حوزه بسیج (پایگاه ۱۱۷) حمله کردند، به طوری که در چند ساعت حجم انبوهی از سنگ و شیشه به ضخامت ۷۰‌سانت کف حیاط این حوزه را پوشاند. وی با بیان این که استعداد نیروی انسانی حاضر در پایگاه ۱۱۷ کم بود، اما صدها قبضه سلاح در این مقر وجود داشت، گفت: من در مکالمه‌ای که با فرمانده این حوزه داشتم، گفتم درهای پایگاه‌ را ببندید و خودروی پایگاه را به سمت در هل بدهید تا در دید معترضان هم نباشید اما متاسفانه معترضان نرده‌ها را کندند، در را شکستند و خودروی بسیج را آتش زدند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: من به نیروهای آن جا دستور دادم درها را از داخل ببندند و به پشت بام بروند. فرمانده حوزه ما، آن جا برای متفرق کردن مردم ۳۰۰ گلوله مشقی شلیک کرد (صداهای معترضان در فیلم مشهود است که می‌گویند گلوله‌ها مشقی است) ‌اما متاسفانه برخی از معترضان با وجود فریاد فرمانده بسیج که می‌گوید این جا پایگاه نظامی است به سمت اسلحه خانه هجوم آوردند که دو نفر کشته شد. در حالی که اگر درایت و صبوری فرمانده ما نبود احتمال گسترش فاجعه می‌رفت. سردار عراقی افزود: من همانجا به فرمانده پایگاه ۱۱۷ گفتم اگر همه‌تان شهید شوید مراقب باشید به مردم تلفاتی وارد نشود. وی کشته شدن یک مادر و فرزندش در این حادثه را بی‌ارتباط با تیر‌اندازی‌های نیروهای بسیج خواند و گفت: شواهد و قرائن و نظر کارشناس قضایی نشان می‌دهد زاویه‌ای که گلوله از محل شلیک به تن مادر و فرزندش اصابت کرده با زاویه تیراندازی نیروهای ما کاملا متفاوت است، البته ما در همین حادثه ۱۰ قبضه سلاح از منافقین کشف و ضبط کردیم.

فرمانده بسیج تهران در پاسخ به سوالی رفتار غفلت زده‌ها بعد از فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: متأسفانه روز ۳۰ خرداد، آن گروه سیاسی بسیار دیر اقدام به لغو تجمع کرد و جمعیتی در حدود ۱۰‌هزار نفر در خیابان انقلاب و مناطق اطراف شکل گرفت که با وجود تذکر ناجا و بسیج جمعیت به حضور خود در خیابان‌ها اصرار داشت. وی افزود: برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده شد و وقتی جمعیت به سمت کارگر شمالی هجوم آوردند باران سنگ و کلوخ که قبلا به صورت سازماندهی شده به نقاط درگیری و پشت‌بام‌ها انتقال یافته بود بر سر نیروهای بسیج باریدن گرفت که طی آن ۶۰۰ نفر از نیروهای ما دچار جراحت شدند که از این تعداد هنوز ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند. سردار عراقی با اشاره به کشته شدن ندا آقا سلطان در جریان اغتشاش‌های بعد از انتخابات گفت: این حادثه در یکی از خیابان‌های فرعی اتفاق افتاد و هیچ کدام از نیروهای بسیج یا انتظامی در متن حادثه حضور نداشتند، البته نوع فیلمبرداری قتل ایشان نشان می‌دهد که حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده بود. وی درباره آمار شهدای بسیج در حوادث اخیر تهران گفت: تاکنون ۹ نفر از نیروهای بسیجی به شهادت رسیده‌اند و برخی دیگر نیز در وضعیت وخیم به سر می‌برند. فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: همان طور که بزرگان ما گفتند این فتنه، فتنه عظیمی بود و تشخیص حقایق را برای بسیاری از سیاسیون، علمای بزرگ و خدمتگزاران به انقلاب و دفاع مقدس سخت کرد. سردار عراقی تاکید کرد: ما با کسی تعارف نداریم و هر کس که جلوی نظم بایستد، با او برخورد می‌کنیم.