نمایش دیجیتالی نقاشی‌های برجسته دنیا در چین

نگاه سوم- نمایشگاهی از نسخه های دیجیتالی ده‌ها تابلوی نقاشی برجسته که «لبخند ژوکوند» اثر لئوناردو داوینچی از جمله آنها است، در چین برپا شد.این نمایشگاه را که «هنرهای دوسویه کلاسیک جهان» نام دارد، یک گالری کره‌جنوبی در چین برگزار کرده است. یکی از مهم‌ترین آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه تابلوی معروف «لبخند ژوکوند» اثر لئوناردو داوینچی است که پرتره‌ای از مونالیزا، اشراف‌زاده قرن پانزدهمی ایتالیا است. به گزارش رویترز، بیشترین استقبال در این نمایشگاه از نسخه دیجیتالی این تابلو بوده است. برای چندین قرن لبخند پر رمز و راز مونالیزا نوعی معما بوده، ولی این نمایشگاه اکنون می‌خواهد به بازدیدکنندگانش راز این لبخند را بگوید.

برگزارکننده کره‌ای این نمایشگاه گفته است نسخه دیجیتالی مونالیزا مانند تابلوی اصلی‌اش جذابیت‌های زیادی دارد. او گفت: مونالیزا با ملاقات کننده‌هایش که از او درباره سنش و زندگی‌اش سوال می‌کنند، صحبت می‌کند و برای آنها دست تکان می‌دهد. یکی دیگر از تابلوهای معروف در این نمایشگاه تابلوی «شام آخر» اثر دیگر لئوناردو داوینچی است.

در نسخه دیجیتالی این تابلو کسانی که در آن حاضر هستند درباره حادثه آن شب برای بازدیدکنندگان خود صحبت می‌کنند. در این نمایشگاه همچنین آثاری از تابلوهای نقاشی که در آنها تصاویر الهه‌های روم و یونان باستان انعکاس یافته، به نمایش گذاشته شده است.