چانه‌زنی اسرائیل با روسیه بر سر ایران

روزنامه اماراتی البیان در گزارشی نوشته است: روابط روسیه با ایران در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته و این برای اسرائیل ناخوشایند است. به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه درباره سفرهای پیاپی مسوولان اسرائیل به روسیه نوشت: روابط روسیه با ایران در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته و این برای اسرائیل ناخوشایند است. هدف مقامات اسرائیل از این سفرها راضی کردن روسیه برای کمک نکردن به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

به گزارش این روزنامه، سفر پرز، رییس اسرائیل به مسکو پس از سفر لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل به روسیه انجام شد. سفرهای مکرر مقامات اسرائیلی به روسیه نشانگر این است که این رژیم می‌خواهد مسکو نقش بیشتری در خاورمیانه داشته باشد.

این در حالی است که قبلا اسرائیل هرگونه دخالت روسیه در منطقه را غیرقابل قبول می‌دانست، اما امروز اینگونه پیدا است که وضع برای اسرائیل فرق کرده است.

البیان افزوده است: روابط روسیه با ایران در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته و این برای اسرائیل ناخوشایند است. هدف مقامات اسرائیل از این سفرها راضی کردن روسیه برای کمک نکردن به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. پرز می‌گوید، امیدوارم ایران به دفاع ضد‌موشکی «اس -۳۰۰» روسی دست پیدا نکند، زیرا اوضاع منطقه وخیم‌تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تلاش اسرائیل برای نقش دادن به روسیه جهت حل مشکلات در زمانی صورت می‌گیرد که هیچ یک از کشورهای عربی به خود زحمت نمی‌دهند با گفت‌وگو با مسکو نقش این کشور را در منطقه افزایش دهند.