احمدی‌نژاد باید پاسخگوی رفتار انتخاباتی خود باشد

نماینده تهران در مجلس سخنان احمدی‌نژاد درباره ارتباط عاملان حوادث کوی دانشگاه و بازداشتگاه‌ها با دشمن را در تعارض با بیانات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: اگر قرار است به اتهام همه کسانی که در دامن زدن به حوادث اخیر نقش داشتند رسیدگی شود، رییس‌جمهور هم باید پاسخگوی رفتار و گفتارهای انتخاباتی خود باشد. علی مطهری نماینده تهران در گفت‌وگو با مهر، درباره اظهارات روز جمعه احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه «کارهایی که در کوی دانشگاه و بازداشتگاه و امثال این انجام شد هم اجزای سناریوی دشمن بود و توسط وابستگان به جریان براندازی صورت گرفت»، گفت: برای من هم خیلی روشن نبود که مقصود ایشان چیست. شاید ایشان می‌خواهد مسوولیت رسیدگی به این تخلفات را از خود به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و مدیر بحران سلب کند.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور باید بیشتر در این مورد توضیح می‌داد، تاکید کرد: کمیته ویژه مجلس باید با جدیت کار خود را ادامه دهد. سخنان صریح مقام معظم رهبری در چند روز گذشته موید این مساله است که تخلفات و بلکه جنایاتی توسط معدودی از ماموران صورت گرفته است، اما حرف‌های ایشان منافی با این فرمایشات رهبری است. به هرحال تعدادی از ماموران و مسوولان آنها متهم هستند و باید محاکمه شوند. همین طور قضاتی که بازداشت شدگان را به جاهایی مثل کهریزک فرستادند باید محاکمه شوند.این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: این افراد متهم هستند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید پاسخگو باشند و با آنها برخورد جدی شود. بنابراین سخنان آقای احمدی‌نژاد در این زمینه صرفا یک ادعا است و هیچ دادگاهی تاکنون این مساله را بررسی نکرده است. مطهری تاکید کرد: همانطور که آشوبگران مقصر بودند متاسفانه برخی ماموران امنیتی و انتظامی نیز به‌رغم خدماتشان مقصر بودند که بدون ملاحظه باید به اتهامات آنان به طور موازی با اتهامات آشوبگران رسیدگی شود. البته همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ظلم بزرگتر توسط کسانی انجام شد که به بهانه تقلب، مردم را به خیابان‌ها کشیدند.وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور رییس‌جمهور از عناصر اصلی اغتشاشات که خواستار برخورد و مجازات آنان شد، افرادی همچون حجت‌الاسلام مهدی کروبی، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام خاتمی و میرحسین موسوی است، گفت: ظاهرا مقصود آقای احمدی‌نژاد این افراد هستند، اما باید از خود ایشان سوال شود و به طور دقیق و شفاف توضیح دهند منظورشان چه کسانی هستند.

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد: اگر آنها باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشند، خود رییس‌جمهور هم باید درباره نحوه مناظره خود با موسوی که آغاز این ماجراها بود و به طور کلی درباره رفتار انتخاباتی خود به ملت پاسخگو باشد.