ایلنا- انجمن کارگردانان خانه تئاتر روز گذشته در حالی به منظور انتخابات اعضای جدید هیات مدیره برگزار شد که اظهارات برخی از اعضا حین برگزاری جلسه باعث شد که اعضای فعلی هیات مدیره محل جلسه را ترک کنند.

شنبه شب اعضای انجمن کارگردانان درخانه تئاترحضوریافتند تا انتخابات هیات مدیره را برگزار کنند، اما به دلیل درگیری لفظی چند نفر از اعضا انتخابات برگزار نشد و به دو هفته دیگر موکول شد. بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه که ریاست آن را سهراب سلیمی بر عهده داشت حسین کیانی، مجید گیاهچی، شکوفه ماسوری، آرش دادگر، مسعود موسوی، ایوب آقاخانی، شکرخدا گودرزی و عباد کریمی‌، افسانه ماهیان و شکوفه ماسوری به عنوان نامزد های عضویت در هیات رییسه خودرا معرفی کردند.ضمن اینکه رضا حامدی‌خواه‌، فرهاد درودگر و حسن رونده به عنوان نامزدهای بازرسی خود را معرفی کردند.

زمانی که نوبت به سخنرانی ایوب آقاخانی رسید چند نفر از اعضا مانند منصور خلج با استناد به این‌که آقاخانی همکاری نزدیکی با مرکز هنرهای نمایشی دارد، عضویت وی در انجمن کارگردانان به عنوان یک NGO صلاح نمی‌دانستند.

مهدی شمسایی یکی دیگر از اعضا نیز تقاضا داشت تا قبل از رای‌گیری عملکرد هیات مدیره در دوره گذشته مشخص شود و علت استعفا و کناره‌گیری آقایان محسن حسینی، مجید گیاهچی، محمد رحمانیان و محمد عاقبتی نیز بیان شود، اما اعرابی بازرس انجمن و ناظر انتخابات و سهراب سلیمی با بیان این‌که هیات مدیره در جلسه‌های گذشته گزارش عملکرد خود را ارائه داده است و درباره قوت و ضعف آن به حد کافی سخن گفته شده است، این تقاضا را وارد ندانستند.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه جلسه مکالمه منصور خلج و چند نفر دیگر از اعضا با ایوب آقاخانی و اعضای هیات‌مدیره فعلی انجمن، موجب دلخوری آقاخانی شد و به دنبال آن اعضای هیات‌مدیره فعلی با انصراف از کاندیداتوری، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند. با خروج هیات مدیره قبلی جلسه از حد نصاب خارج شد و سهراب سلیمی نیز رای بر مخدومه شدن جلسه داد.

سلیمی اضافه کرد: اگر عملکرد هیات مدیره را قبول ندارید باید آن را در یک پروسه دوساله بررسی کنید، زیرا زمان انتخابات وقت خوبی برای داوری نیست. در ادامه با وجود ملغی شدن جلسه، تعدادی از اعضا همچنان حاضر بودند و اعتراض خود را به سهراب سلیمی مدیر جلسه ابراز می‌کردند و همچنان هیات مدیره را به دلیل آنکه در تئاتر بسیار فعال هستند و نمایش‌ها را به روی صحنه می‌برند یا با مرکز هنرهای نمایشی همکاری می‌کنند، متهم می‌کردند، اما رضا حامدی‌خواه، اعرابی و سلیمی اعتقاد داشتند که فعالیت در انجمن‌هایی همچون انجمن کارگردانان که حکم یک NGO را دارد و نیازی به این ندارد که فرد با دستگاه‌های دولتی همکاری نکند و امروز بسیاری از فعالان در NGO از استادان دانشگاه، هنرمندان و کسانی هستند که با دستگاه‌ها همکاری دارند.

مسعود دلخواه نیز در همین رابطه گفت: عضویت در یک NGO به معنای آن نیست که افراد دولتی نتوانند در آن عضو باشند، اما اگر کانون‌ها استقلال بیشتری داشته باشند و افراد مستقل در آن عضو باشند، عملکرد بهتری دارد.

در انتخابات این بر عهده رای‌دهندگان است که چه افرادی را انتخاب کنند و باید به جای اتهام زدن به افراد یا خارج شدن از جلسه به وسیله رای نظر خود را اعلام کنیم.