دانشمندان یک نقاشی را اززیر بوم بیرون کشیدند

نگاه سوم- دانشمندان یک نقاشی را که برای چندین دهه روی یک بوم و زیر یک نقاشی دیگر پنهان بود با کمک اشعه ایکس بیرون کشیدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این نقاشی از آثار «نیول کانورس ویس» در قرن بیستم بوده است. جنیفر ماس، پژوهشگر موزه وینترتو در ایالت فیلادلفیا در یک کنفرانس خبری برای اعلام نتیجه تحقیقاتشان گفت: انجام این کار یک رشد هیجان‌انگیز در مطالعه سوژه‌های هنری است.

«نیول کانورس ویس» سال ۱۸۸۲ به دنیا آمده و سال ۱۹۴۵ درگذشته است.

این نقاشی که اخیرا به دست دانشمندان از زیر یک نقاشی دیگر بیرون کشیده شده است، به مدت ۸۰ سال دور از نظر کارشناسان موزه‌ها و آثار او بوده است.

از نیول به عنوان یکی از طراحان و تصویرگران برجسته قرن بیستم یاد می‌شود. او در طول زندگی خود بیش از ۳ هزار تابلوی نقاشی خلق و ۱۱۲ کتاب را تصویرگری کرد. دانشمندان می‌گویند در انجام این پروژه آنها با استفاده از اشعه ایکس میلیمتر به میلیمتر زیر تابلوها را نگاه می‌کنند تا ببینند زیر آنها نقاشی دیگری هست یا خیر؟ بسیاری از نقاشان مانند ونسان ون گوگ از یک بوم برای چندین مرتبه استفاده می‌کرده‌اند. دانشمندان می‌گویند آنها بعد از آن که طرح اولیه را نمی‌پسندیدند، طرح‌های بعدی را روی همان بوم پیاده می‌کردند.

پژوهشگران امیدوارند با انجام این پروژه بتوانند مطالعات خود را درباره رشد و تکامل هنر نقاشی گسترش دهند.