دولت دهم دولت کاملی نیست

دبیرکل آبادگران جهادی دولت دهم را دولت کاملی ندانست و گفت: اگر اشاره مقام معظم رهبری و توجه مجلس نبود، قطعا این دولت به این راحتی شکل نمی‌گرفت. علی دورانی در گفت‌وگو با «ایلنا»، انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم را انتخابات خاصی توصیف کرد که طی وقایع قبل و بعد از آن به احزاب و جریانات سیاسی شوک وارد شد. دورانی با بیان اینکه چه در قبل و چه در بعد از انتخابات هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب شکست خوردند،گفت: اصولگرایان از این جهت شکست خوردند که با توجه به اینکه مدت طولانی در ارکان مختلف قدرت را در دست داشتند،‌ نتوانستند مشکلات مردم را حل کرده و به یک دولت کارآمد برسند.

دبیرکل آبادگران جهادی به تعبیر مقام معظم رهبری از اصولگرایی اشاره کرد و یادآور شد: این دولت نمی‌تواند اصولگرایان را به همه اهدافشان برساند و از سوی دیگر کارآمدی که اصولگرایان در کشور می‌توانند داشته باشند با این دولت به نتیجه نخواهد انجامید. دورانی تاکید کرد: جریان اصولگرایی به هیچ عنوان به یک پیروزی کامل با این دولت و رفتارهای رییس‌جمهور نخواهد رسید؛ به همین دلیل می‌توان گفت که این جریان نتوانسته در انتخابات به پیروزی برسد. دورانی در ارزیابی خود از تیم اجرایی دولت دهم اظهار کرد: این دولت و نحوه شکل‌گیری آن مانع از آن است که بتواند معدل خوبی داشته باشد؛ چراکه نوع شکل‌گیری آن دلیل این مساله است. وی به اظهارات نمایندگان در رای اعتماد به وزرای دولت دهم اشاره کرد و گفت: مجلسی را که ما مجلس اصولگرا می‌دانیم به این دولت روی خوشی نداشت و مقام معظم‌رهبری صلاح دیدند که دولت در این مرحله تشکیل شود؛ چرا که اگر دولت با این اعضا هم تشکیل نمی‌شد، همان‌طور که خود اصولگرایان پیش‌بینی کرده‌ بودند، نفرات بعدی که معرفی می‌شدند، ‌قطعا ضعیف‌تر بودند.

این فعال سیاسی نگاه دولت دهم به گذشته را نگاه منفی، مچ‌گیری و نگاه با عینک عیب‌یابی و فسادگیری عنوان کرد و گفت: قطعا با این نگاه نمی‌توان از سرمایه‌های گذشته استفاده کرد؛ از سوی دیگر نیز موجودی خود رییس‌جمهور موجودی حداقلی است.