مستند «قیصر ‌٤٠ سال بعد» اولین ساخته‌ مستند «مسعود نجفی»، شامگاه امروز سه‌شنبه در جشنواره‌ سینماحقیقت به نمایش در خواهد آمد. این مستند ‌٥٧ دقیقه‌ای پس از ‌٤٠ سال به بررسی «قیصر» ساخته‌ «مسعود کیمیایی» و واکاوی این فیلم و علت ماندگاری و جریان‌سازی‌اش در سینمای ایران می‌پردازد و پس از چهل سال، یک‌بار دیگر این فیلم را از زبان عواملش مورد مرور قرار می‌دهد و بدین ترتیب بیش از ‌٢٠ سینماگر را به جشنواره سینما حقیقت می‌آورد. این مستند تنها یک نمایش دارد و در سانس ‌٣٠/٢٠ الی ‌٢٢ امروز سه‌شنبه (‌٢٨ مهرماه) در سالن شماره سه‌سینما فلسطین به نمایش در می‌آید.

کناره‌گیری قباد آذرآیین از جایزه‌ «جلال»

قباد آذرآیین خواستار حذف نام خود از نامزدی دومین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال‌آل‌‌احمد شد.

این داستان‌نویس که با مجموعه‌ داستان «هجوم آفتاب»، نامزد این جایزه‌ شده است، با اعلام این مطلب گفت: ضمن احترام به نام ارجمند جلال و سپاس از دست‌اندرکاران و داوران جایزه‌ جلال‌ آل ‌احمد، درخواست می‌کنم نام اینجانب را از لیست نامزدهای دریافت دومین دوره‌ جایزه‌ یادشده حذف فرمایند. چندی پیش هم مصطفی مستور کناره‌گیری خود را از این جایزه اعلام کرد.

نرم‌افزاری با محوریت دختران

فرهنگسرای رسانه به مناسبت روز ملی دختران نرم‌افزار «حرف ربط، جای خط فاصله» را رونمایی می‌کند. همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، نرم‌افزار «حرف ربط، جای خط فاصله» که چندی پیش در سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال به عنوان برترین نرم‌افزار در بخش فرهنگ عمومی با مخاطب خانواده معرفی شد، در مراسمی رونمایی می‌شود.

این مراسم روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ماه ساعت ۱۶ در فرهنگسرای رسانه واقع در میدان ولیعصر(عج)، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پایگاه انتقال خون، پلاک ۲۸ برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

موزه ملی ملک میزبان دانش‌آموزان تهرانی

در فاصله ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها (۲۸ مهر) و میلاد امام رضا علیه السلام (۸ آبان) که دهه کرامت نامگذاری شده است، موزه ملی ملک تورهای وی‍ژه‌ای را برای دانش‌آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی شهر تهران برگزار می‌کند. در این تورها دانش‌آموزان ضمن بازدید رایگان از تالارهای موزه ملک، در غرفه وی‍ژه‌ای به تماشای روایت تصویری قصه‌های امام هشتم علیه السلام می‌نشینند و مسابقاتی با موضوعات مذهبی برای آنان برگزار می‌شود.