جشنواره فیلم فجر امسال به مدت پانزده روز از ۸ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال برای اولین بار به مدت ۱۵ روز از تاریخ ۸ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود که شاید این طولانی شدن زمان در سال‌های آینده نیز اتفاق بیفتد.

بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر امسال از ۸ تا ۱۲ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که در پایان بخش بین‌المللی جوایز آن نیز اعلام می‌شود و بخش ملی جشنواره در فاصله همیشگی ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود که البته امسال به دلیل واقع شدن ایام اربعین حسینی در میانه‌های برپایی این جشنواره (۱۶ بهمن) به احتمال قوی یک روز برنامه‌های جشنواره تعطیل خواهد شد.

دستور‌العملی برای عدم حضور هنرمندان وجود ندارد

دبیر این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: ما از همه هنرمندان برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دعوت کرده‌ایم و هیچ دستور‌العملی برای عدم حضور هنرمندان در جشنواره وجود ندارد. اولین نشست خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور حسین پارسایی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی در سالن کنفرانس تئاتر فجر برگزار شد.

در این نشست پارسایی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اعلام فراخوان تمام کارها به صورت منظم و زمان‌بندی شده پیش می‌رود و در این مدت ما سه نشست با اعضای برگزاری جشنواره داشتیم. وی در ادامه به بخش‌های مختلف جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: بخش تجربه‌های نو جشنواره ۲۵ آبان ماه اعلام می‌شود و تا آن زمان گروه‌های نمایشی باید خود را آماده کنند و شورای انتخاب بعد از دیدن کارها ۹ اثر را برای جشنواره انتخاب خواهد کرد.

برپایی فروش «پاییز ۸۸» ماه‌مهر

نمایشگاه و فروش آثار تجسمی مجموعه «پاییز۸۸» با ارائه آثاری از هنرمندان پیشکسوت و جوان ایرانی یکم آبان ماه در نگارخانه ماه‌مهر برپا می‌شود.

مجموعه «پاییز۸۸»، ادامه‌ سلسله نمایشگاه‌ها و فروش فصلی آثار تجسمی است که موسسه هنری آموزشی ماه‌مهر برآن است تا با بهره‌گیری از گنجینه‌های مجموعه‌داران خصوصی به طور مستمر برپا کند. در دومین رویداد از این مجموعه، حدود ۸۰ اثر از حدود ۵۰ هنرمند به معرض تماشا و فروش گذاشته می‌شود و هنرمندانی همچون سیدمحمد احصایی، حسین زنده‌رودی، احمد اسفندیاری، ناصر اویسی، یدالله کابلی، نصرالله افجه‌ای، ژازه طباطبایی، منیر فرمانفرماییان، پرویز کلانتری و ... حضور دارند. بهار ۸۸ ماه‌مهر از یازدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه برپا شده بود و مجموعه «پاییز۸۸» هم از اول تا پانزدهم آبان ۸۸ در نگارخانه ماه‌مهر برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ بعدازظهر (جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به غیر از هشتم آبان ماه) از این آثار در خیابان آفریقا، خیابان نیلوفر، پلاک ۷ دیدن کنند.