خروج قطار تهران - کرمان از ریل

عکس: خبرگزاری مهر، سید یوسف صفوی

انفجار کپسول گاز در مرکز تهران

برخورد شدید دو اتوبوس در مسیر شیراز. رویداد

سه حادثه مرگبار در یک روز

در حادثه رانندگی صبح دیروز بین دو دستگاه اتوبوس در مسیر اصفهان به شیراز در کیلومتر ۱۰ جاده شیراز ـ اصفهان در نقطه چشمه بیدی، شماری از دانشجویان جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری «تابناک»، خروج یک دستگاه اتوبوس ـ که از کرج به سمت شیراز در حال حرکت بود ـ از مسیر خود و سپس تخریب گارد ریل توسط این اتوبوس و ورودش به مسیر مخالف، منجر به برخورد با اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات فارس ـ که از شیراز به سمت مرودشت در حال حرکت بود ـ شد که متاسفانه در اثر این برخورد، هفت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش، بنا بر اعلام مرکز فوریت‏های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین گزارش‌های مردمی، بر اثر این حادثه سه تن از دانشجویان و راننده اتوبوس حامل آنها و همچنین سه تن از سرنشینان اتوبوس مقابل کشته و ۴۱ نفر مصدوم این حادثه نیز به بیمارستان‏های شیراز انتقال داده شده‌اند.

مرکز اورژانس شیراز هم اعلام کرد: با توجه به اینکه شماری از مصدومان توسط مردم و گروه‏های امدادی دیگر به بیمارستان‏ها انتقال داده شدند، احتمال افزایش آمار مصدومان هست. همچنین آخرین گزارش‌ها از شیراز حاکی از وخیم بودن حال دو تن از دانشجویان در این حادثه است.

خروج قطار از ریل

همچنین قطار مسافربری تهران- کرمان ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه شامگاه یکشنبه در محل آب شیرین کاشان از خط خارج شد و ۶ واگن این قطار که دارای ۳۵۷ مسافر بود از ریل خارج شد که تنها یکی از این واگنها مخصوص حمل مسافر بوده است. در همین حال روابط عمومی‌راه‌آهن جمهوری اسلامی‌ایران اعلام کرد: در پی بروز سانحه یکشنبه شب قطار مسافری تهران- کرمان و مسدود شدن این محور، این محور پس از ۹ ساعت از ساعت ۶ و ۳۰ صبح دیروز بازگشایی شده و کلیه قطارها طبق برنامه اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، راه‌آهن جمهوری اسلامی‌ایران اعلام کرد در پی بروز این سانحه که خوشبختانه تلفات جانی نداشته و ۱۹ نفر از مجموع ۲۶ نفر که به بیمارستان کاشان منتقل شدند به طور سرپایی مداوا و ترخیص شده و قریب ۵ نفر دیگر نیز برای ادامه درمان و اطمینان بیشتر در بیمارستان نگه داشته شده و ترخیص می‌شوند.

یک کشته و ۱۷ زخمی بر اثر انفجار کپسول

در همین حال بر اثر انفجار کپسول اکسیژن مخصوص جوشکاری در یک ساختمان نیمه ساخت در جنب ساختمان وزارت نفت در تهران یک تن کشته و ۱۷ نفر مجروح شدند. به گزارش ایرنا، ساکنان محله رودسر در خیابان حافظ حدود ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه یکشنبه شب از وقوع انفجار در منطقه محل سکونت خود خبر دادند. یک شاهد عینی به ایرنا گفت: بیشتر کارگران این ساختمان نیمه‌ساخت تبعه افغانستان هستند و نیروهای امداد و آتش نشان با حضور به موقع در محل انفجار، آنان را از محل حادثه خارج کردند. یکی از کارگران مجروح افغان که در محل حادثه حضور داشت، اعلام کرد: در این حادثه یکی از کارگران که ایرانی و به نام سعید بود بر اثر شدت انفجار و جراحات وارده فوت کرد.