اقتصاد خرد پیشرفته (مباحثی از مبانی نظری و کاربرد آن) - ۲ آبان ۸۸

شماره تلفن سفارش:۴- ۸۸۶۷۰۰۶۲

نشر پیشبرد: آدرس انتشارات: خ انقلاب، روبروی سینما سپیده

پدیدآورندگان: دکتر سید محمد طبیبیان مشخصات: درک اقتصاد خرد در علم اقتصاد جنبه پایه‌ای دارد. بدون درک مفاهیم و نظریه‌های اقتصاد خرد، کسب توانمندی نظری و کاربردی در سایر زمینه‌های اقتصاد نیز با مشکل روبه‌رو می‌شود. زیرا از طریق نظریه اقتصاد خرد است که درک مبانی رفتاری آحاد اقتصادی، شامل مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازارها امکان‌پذیر می‌شود. مبانی رفتاری آحاد نیز به سایر پدیده‌های اقتصاد شکل و نمود می‌دهد.

این کتاب که نتیجه بیش از بیست و پنج سال تجربه آموزش اقتصاد خرد پیشرفته توسط یکی از مبرزترین اقتصاددانان ایرانی است، به تازگی وارد بازار شده است. نویسنده که سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی در دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه را داراست، در این کتاب به‌خوبی توانسته است تجربه وافر خود را در ارائه کتابی خوانا، ساده و البته عمیق را در حوزه خرد اقتصادی فراهم آورد.

مزیت این کتاب نسبت به کتاب‌های مشابه اقتصاد خردی که در بازار وجود دارد این است که در پایان هر فصل خلاصه‌ای از یک بررسی کاربردی در خصوص مباحثی که در همان فصل ارائه شده، آمده که می‌تواند هضم مفاهیم مجرد و انتزاعی را بسیار آسانتر و فهم آنها را دقیق‌تر سازد.

فصول این کتاب عبارتند از:

فصل اول؛ تئوری بنگاه و تولید

فصل دوم؛ تئوری بازار

فصل سوم؛ تئوری تقاضا

فصل چهارم؛ تئوری تعادل عمومی

فصل پنجم؛ موارد شکست بازار

فصل شش؛ اقتصاد اطلاعات

پیوست ریاضی

این کتاب را شاید بتوان در زمره بهترین و کامل‌ترین کتاب‌های نوشته شده توسط فارسی زبانان در حوزه اقتصاد خرد دانست، از این رو مطالعه آن به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد و همچنین علاقه‌مندان به فراگیری حرفه‌ای اقتصاد توصیه می‌شود.