ترس و تملق آفت حیات جامعه اسلامی‌است

رییس مجلس خبرگان رهبری ترس و تملق را آفت حیات جامعه اسلامی‌خواند و با اشاره به حریت و آزادیخواهی در اسلام و حوزه‌ها و روحانیون در طول تاریخ، بر لزوم اطلاع‌رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع و مسائل کشور تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فضلا و مدرسان حوزه علمیه قم، روحانیت را استوانه اسلامی‌و ملی جامعه و حوزه‌های علمیه را سرمایه‌های اسلام، انقلاب و نظام اسلامی‌خواند و با اشاره به تکاپوی طلاب و علما گفت: توجه حوزه‌های علمیه به مسائل و مشکلات کشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و به دور از ترس و تملق پدیده مبارکی است که می‌تواند زمینه اصلاح اساسی بسیاری از معضلات کنونی کشور را فراهم کند. رییس مجلس خبرگان رهبری مبانی تدوین شده و ساختار نظام و انقلاب زیر سایه ارشادات حضرت امام(ره) را خوب و صحیح عنوان کرد و گفت: متاسفانه به‌رغم مبانی و ظرفیت‌های خوب و صحیحی که در نظام وجود دارد برخی عملکردهای نادرست، دغدغه‌ها و شائبه‌هایی را در اذهان عمومی‌و بین‌المللی ایجاد کرده است. آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی ترس و تملق را آفت حیات جامعه اسلامی ‌خواند و با اشاره به حریت و آزادیخواهی در اسلام و حوزه‌ها و روحانیون در طول تاریخ، وظیفه و مسوولیت فضلا، طلاب و حوزه‌های علمیه را در مقطع کنونی سنگین توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی‌و مبارزات پیش از انقلاب با حرکت حوزه‌ها و انتقادات سازنده آنان به وضع موجود شروع شد که به پیروزی انقلاب اسلامی‌انجامید.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اساس و پایه‌های انقلاب اسلامی‌را قابل دفاع خواند و تصریح کرد: همه باید توجه کنیم که هیچ گاه عملکردهای نادرست به پای اسلام و نظام دینی نوشته نشود. آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع و مسائل کشور تصریح کرد: رسانه‌های ما نباید با اطلاع‌رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه‌های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ و تحریف شده به خورد مردم می‌دهند، سوق دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بالنده ایجادشده در حوزه‌های علمیه را به نفع اسلام، نظام، ایران و تشیع خواند و تصریح کرد: حرکت‌های اصلاحی معمولا در کوتاه‌مدت ثمر نمی‌دهد و دلسوزان باید با صبر و متانت، مباحث را به پیش ببرند.

ایشان در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: روحانیت در طول تاریخ ملجا و پناه مردم بوده و هر وقت قدرت به مردم ستم روا می‌داشته، روحانیت در کنار مردم قرار داشتند.