فرش قرمز «محاکمه در خیابان» پهن شد

اولین مراسم فرش قرمز سینمای ایران که به افتتاحیه نمایش عمومی ‌فیلم «محاکمه در خیابان» به کارگردانی مسعود کیمیایی اختصاص داشت، برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه جمعه گذشته در سینما «ناهید» برپا شد احمدرضا احمدی _ شاعر معاصر _ از مسعود کیمیایی تجلیل کرد و گفت: ما نزدیک به ۵۰ سال است که با هم هستیم و در زندگی جز با مسعود کیمیایی با هیچ‌کس رابطه ندارم و در طول این سال‌های شاعری‌ام بیشترین شعرهایم را به او هدیه کرده‌ام و مجموعه جدیدم هم با مسعود کیمیایی شروع می‌شود. وی ادامه داد: من با افتخار از این فرش قرمز به اینجا آمدم و آرزویم این است که از یک خوابی به خواب بزرگتر که جهان آینده است، برویم.

این شاعر افزود: سال‌ها به ما اتهام بی‌سوادی و بی‌فرهنگی زدند، اما ما راه افتادیم و فتح کردیم، فتح کردیم و باز هم فتح می‌کنیم و جمعیت امشب نشان داد که کیمیایی محبوب است و نیاز به آن ندارد تا گاردین و لوموند درباره او بنویسند.

سپس مسعود کیمیایی با دعوت احمدرضا احمدی به روی سن آمد و با بیان اینکه من هرچه داشتم از احمدی است، گفت: «محاکمه در خیابان» فیلم خوبی شده و از شما می‌خواهم آن را ببینید. وی با اشاره به برپایی این مراسم در سینما ناهید اظهار داشت: این سینما از سینماهای محله من است و جایی جز اینجا ندارم. ما اینجا بسیار بازی و زندگی کردیم.

کیمیایی هم‌چنین یاد عباس شباویز را با اعلام یک دقیقه سکوت گرامی‌داشت. این مراسم با اجرای ترانه‌هایی توسط رضا یزدانی آغاز شد و در ادامه عوامل فیلم به روی سن حاضر شدند و هرکدام به نمایندگی از حرفه‌شان سخنانی را مطرح کردند. اکبر معززی گفت: کیمیایی «قیصر» را ساخت و یک جریانی را به راه انداخت و با این فیلم هم جریانی به راه خواهد افتاد. نیکی کریمی ‌هم اظهار داشت: خوشحالم بعد از سال‌ها با مسعود کیمیایی کار کردم و بی‌صبرانه منتظر دیدن فیلم هستم.

تورج منصوری، مدیر فیلمبرداری گفت: برای من کارکردن با کیمیایی یک خاطره خوش است و به هیچ ‌وجه حاضر نیستم این خاطره را پاک کنم.