پیکر مهدی سحابی چهارشنبه به خاک سپرده می‌شود

مراسم تشییع پیکر و خاک‌سپاری مهدی سحابی روز چهارشنبه (۲۷ آبان‌ماه) در تهران برگزار می‌شود. پیکر این مترجم، نقاش، مجسمه‌ساز، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار که ۱۸ آبان‌ماه در پاریس از دنیا رفت، چهارشنبه به ایران منتقل می‌شود و ساعت ۱۰:۳۰ صبح همان روز از مقابل منزلش به بهشت زهرا (س) تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. منزل سحابی در خیابان ستارخان، خیابان پاتریس، بلوار سروناز، پلاک ۸ واقع است. مراسم ترحیم این هنرمند فقید نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ روز جمعه (۲۹ آبان‌ماه) در مسجد حجت‌‌ابن‌الحسن (ع) واقع در خیابان سهروردی شمالی برگزار خواهد شد.

افتتاح موزه موسیقی ایران

موزه موسیقی ایران شامگاه جمعه با حضور هنرمندان موسیقی از نسل‌های مختلف پس از ۷ سال بازگشایی شد.

در مراسم افتتاحیه این موزه دکتر ایازی سخنگوی شهرداری تهران در سخنانی ضمن‌ خیرمقدم به حضار و گرامیداشت یاد پرویز مشکاتیان عنوان کرد: بازگشایی و افتتاح این موزه توفیقی برای شهرداری است تا بتواند در خدمت اهالی فرهنگ و هنر باشد و وظیفه خود را نسبت به هنرمندان انجام دهد. او با بیان این‌که در حال حاضر شهرداری اقدامات متعددی در زمینه فرهنگی در دست اجرا دارد، تصریح کرد: توجه به موزه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از تجربیات گذشتگانمان بهره بگیریم و آنها را در اختیار آیندگان قرار دهیم. ملت ما به‌‌رغم سابقه فرهنگی خود موزه زیادی ندارد. حال آنکه این پیشینه فرهنگی ایجاب می‌کند که توجه بیشتری به بحث موزه‌ها داشته باشیم.

اهمیت نقش زن در سینما با جشنواره فیلم کوثر

سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوثر که با موضوع جایگاه زن در اجتماع برگزار می‌شود نشان از اهمیت نقش زنان در اجتماع دارد و باید به چنین جشنواره‌هایی اهمیت بیشتری داده شود.سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با معاونت امور رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم کوثر گفت: در همه برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری و فرهنگی و سینما و تئاتر به زن و جایگاه زن پرداخته می‌شود.

معرفی داوران هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان

داوران بخش صحنه‌ای هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی ‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بهروز غریب‌پور، سعید کشن‌فلاح، منیژه محامدی، آزیتا حاجیان و فرزانه نشاط‌خواه برای داوری آثار بخش صحنه‌ای هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان را داوری خواهند کرد. بر این اساس، اعضای این هیات ۱۹ نمایش بخش صحنه‌ای این جشنواره را داوری خواهند کرد.