به روش آرش کمانگیر زمین‌های خدا را غصب می‌کنند

محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی احداث آزادراه همت به کرج با اشاره به اینکه همه زمین‌ها دارای صاحب شده‌اند و هر کس به روش آرش‌کمانگیر با شلیک گلوله زمین‌های خدا را غصب می‌کند، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل اتصال بزرگراه همت به کرج اراضی موجود در این میان و توافق با مالکان است. اراضی موجود در مسیر اجرای این پروژه اراضی نظامی و غیرنظامی است و باید مشکلات در این زمینه رفع شود تا این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام رسد و بهره‌برداری شود. وی از استاندار تهران درخواست کرد توسط فرمانداران، زمین‌داران اطراف این پروژه را راضی کنند تا با توجه به اینکه حق اشرافیت در قانون حذف شده برای اجرای این پروژه کمک کنند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با تقدیر از وزیر راه گفت‌: آقای بهبهانی زمستان و تابستان را به هم دوخته و از شمال به جنوب، شرق و غرب پیوسته در جست‌وجوی راه است به این جهت برای ایشان و آقای صدیق آرزوی توفیق می‌کنم.

به گزارش ایلنا‌، وی افزود: راه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در سراسر دنیا و همه بلاد در مورد آن گفت‌وگو می‌کنند. راه همین راهی است که مادی است که در روی زمین، هوا، ریل احداث می‌شود. البته راه‌های دیگری هم وجود دارد که راه معنوی است راه شهید همت راه انبیاء راه اولیاء و...

وی افزود: انواع راه‌های معنوی وجود دارد که البته راه دوستی یکی دیگر از این راه‌هاست. امروز در جهت آغاز این راه در راه خدمت دولت احمدی‌نژاد که در سفر اول مطالعات این راه مصوب شده و در دور دوم دستور عملیاتی شدن آن به کارگروه مصوب شده قرار داریم.

معاون اول ‌رییس‌جمهور ادامه داد: این راه به وزرای دفاع، راه، کشاورزی، دادگستری، محیط زیست و همه کسانی که به آن ارتباط پیدا می‌کنند باز می‌گردد و این افراد با تشکیل کارگروهی هر موردی را که تصویب کنند مصوبه دولت محسوب شده و قابل اجرا است.

رحیمی افزود: با حساب سرانگشتی‌ای که من کردم و با توجه به آماری که مدیران و وزیر در این مراسم دادند اگر حداقل ۱۰۰‌هزار خودرو در این مسیر عبور کنند در روزهای تعطیل نیز ۱۵۰‌هزار خودرو به طور متوسط ۱۱۰‌هزار خودرو در این مسیر در هر روز سال تردد می‌کند که با احتساب ۷لیتر بنزین و ۷۰۰‌تومان قیمت آن سالانه ۲۰۰‌میلیارد‌تومان قیمت بنزین مصرفی در این مسیر است که این یعنی بازگشت هزینه ساخت این آزاد راه در طول یک سال.

رحیمی ادامه داد: تصور می‌کنم اگر بهبهانی تلاش کند با ۲۰‌میلیارد استانداری و همچنین به کارگیری پیمانکار یکساله می‌تواند این پروژه را سریع‌تر به بهره‌برداری برساند. وی تصریح کرد: البته این کلنگی که ما امروز به زمین زدیم کلنگ اتمام پروژه برای یکسال بود چنانچه می‌خواستیم این پروژه سه ساله تمام شود باید نوک می‌زدیم کلنگ ما کلنگ کارگری بود.

وی خطاب به تمدن گفت: باید توسط فرمانداران‌تان زمین‌داران اطراف را راضی کنید تا با توجه به اینکه متاسفانه حق اشرافیت در قانون حذف شده برای اجرای این پروژه کمک کنند. وی تصریح کرد: چند سال پیش حق اشرافیت در قانون حذف شد این در حالی بود که این کار منطقی بود و البته دلیل حذفش را نمی‌دانم، ولی می‌توانستیم با دستاویز کردن آن حق تملک را به صورت ۵۰،۵۰ با مردم داشته باشیم.

رحیمی تصریح کرد: البته من این کار را در استان کردستان انجام دادم و زمین‌هایی که در حاشیه آزادراه بودند و در احداث آزادراه و افزایش قیمت روبرو می‌شدند را با قیمت متوسط‌تری به ما بفروشند. معاون ‌رییس‌جمهور ادامه داد: با منطق و از راه منطق و محبت می‌توانیم زمین‌داران را قانع کنیم و پول بدهیم متاسفانه در حال حاضر همه زمین‌ها دارای صاحب شده‌اند و هر کس به روش آرش‌کمانگیر با شلیک گلوله زمین‌های خدا را غصب می‌کنند حتی کویر لوت را نیز صاحب شدند.وی تصریح کرد: آقای وزیر و استاندار باید با صاحبان زمین جلسه بگذارید و از آنها بخواهید انصاف را رعایت کنند.