تشکیل کمیته ویژه نظارت بر هدفمندکردن یارانه‌ها

رییس دیوان عدالت اداری خبر از تشکیل کمیته ویژه نظارت بر هدفمندکردن یارانه‌ها از ابتدای ابلاغ و تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی در معیت دولت خبرداد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در اولین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دیوان عدالت اداری درباره مصوبه دولت در انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وارد شده است،اظهار کرد: دولت سه مصوبه نزدیک به هم یعنی ادغام دو معاونت و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، انحلال آن سازمان و تشکیل یک معاونت و تفویض اختیارات دفاتر استانی سازمان برنامه‌ریزی بودجه به استانداری‌ها داشته که از کانال‌های مختلف شکایت‌هایی نسبت به این مصوبه‌های دولت به دست ما رسیده و در دستور کار هیات‌عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفته است.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه تاکنون چهار جلسه کامل هیات به این مصوبات اختصاص داده شده است، ادامه داد: تا حدود قابل توجهی بحث‌ها به نتیجه رسیده، اما هنوز منتهی به نتیجه‌گیری نهایی نشده است و به دلیل اینکه این مصوبات تاثیرگذاری فراوانی داشته، تصمیم‌گیری‌های ما نیز مجددا بر آن تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: برخی از قضات نسبت به بخش‌هایی از این مصوبات ابهاماتی دارند که باید این ابهامات روشن و بعد تصمیم‌گیری شود. منتظری افزود: سازمان بازرسی نیز وارد این موضوع شده و دولت نیز دفاعیات خود را به صورت کتبی و هم حضور در جلسات هیات عمومی دیوان مطرح کرده است و امیدوارم آنچه که به مصلحت جامعه است تصمیم‌گیری کنیم و تا زمان رفع ابهام نمی‌توان برای آن تصمیم‌گیری کرد.

رییس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از این نشست خبری به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت به صورت جدی به دنبال آن بوده و مجلس نیز در حال رسیدگی است و اینکه این قانون چگونه به تصویب برسد باید منتظر ماند و دید دست‌اندرکاران برای ما چه چیزی را به ارمغان می‌آورند.

رییس دیوان عدالت اداری از برگزاری همایشی تحت عنوان ارتقای سلامت نظام اداری کشور و مقابله با فساد با همکاری سازمان بازرسی،‌ دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و سازمان حسابرسی کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذر ماه خبرداد و گفت: این ۵۵ دستگاه نظارتی یک شورای نظارتی را تشکیل داده‌اند که ماهانه با همدیگر جلسه‌ای برگزار می‌کنند تا تعامل و همکاری و هماهنگی میان‌ آنان افزایش یاید.

وی گفت: در راستای این همایش وظیفه‌ای را که ما از بعد نظارتی بر اجرای قانون داریم، پیش‌بینی شده یک کمیته مخصوص، ویژه و ثابت برای نظارت بر حسن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از ابتدای ابلاغ و تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی در معیت دولت

تشکیل شود.

منتظری اظهارداشت: به لحاظ اهمیت هدفمند کردن یارانه‌ها، این نظارت از ابتدا و همراه با مجریان آن آغاز می‌شود تا با آسیب کمتری دراین باره مواجه باشیم. رییس دیوان عدالت اداری همچنین در خصوص شکایت کانون‌های وکلا درباره لایحه استقلال کانون وکلا که در دوره ریاست هاشمی‌شاهرودی ابلاغ شد، اظهار داشت: این شکایت واصل شده و در دستور کار هیات عمومی نیز قرار گرفته و به نوبت رسیدگی خواهد شد و این لایحه به دلیل اینکه مصوبه رییس سابق قوه قضائیه بوده، در خصوص این آیین‌نامه مسائلی به ریاست فعلی قوه قضائیه منتقل شده و ایشان تصمیم دارند نسبت به آیین‌نامه بازنگری داشته باشند.

منتظری اظهار داشت: طی اطلاعی که دارم آیت‌الله لاریجانی می‌خواهند در لایحه استقلال کانون وکلا بازنگری داشته و حتما از نظرات کانون‌های وکلا در این خصوص استفاده خواهند کرد.