دنیای اقتصاد- در حالی که قرار بود از هفته آینده با تغییر ساعات کار، ترافیک سنگین صبحگاهی در فصول تحصیلی روان‌تر شود، آغاز این طرح به پایان فصول تحصیلی یعنی فصل تعطیل تابستان موکول شد. این طرح پیش از این نیز که قرار بود از اول آبان اجرا شود، به تعویق افتاده بود. مهمترین مخالف اجرای طرح وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است. دبیر شورای عالی ترافیک خبر داد

تغییر ساعات کار به تیرماه ۸۹ موکول شد

دبیر شورای عالی ترافیک از موکول شدن اجرای طرح تغییر ساعت کار به اول تیر ماه سال آینده خبر داد.

سعید لطفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر دلیل اصلی این کار را عدم آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح تغییر ساعت کار اعلام کرد.

این مقام مسوول در شورای عالی ترافیک افزود: جز آموزش و پرورش هیچ نهاد دیگری با اجرایی شدن این طرح در سال جاری مخالفتی نداشت، اما با توجه به تعداد زیاد افرادی که کارشان به نوعی با این وزارتخانه مرتبط است، این طرح به سال آینده موکول شد. لطفی‌زاده اضافه کرد: این وزارتخانه به ما قول داده است تا زمان اجرای طرح آمادگی خود برای هماهنگی با طرح را به دست بیاورد.

پیش از این قرار بود این طرح از ۲ آبان ماه سال جاری اجرایی شود؛ ولی به دلیل عدم آمادگی وزارت آموزش و پرورش و برخی دستگاه‌ها و نهادها اجرای آن به ۲ آذر ماه موکول شد.

براساس این طرح قرار بود ساعت کار مراکز نظامی و صنعتی به تشخیص ارگان‌های مربوطه ۶ تا ۶:۳۰ آغاز و بین ساعت ۱۳ تا ۱۳:۳۰ برای گروه‌های نظامی و ۱۴ تا ۱۴:۳۰ برای گروه‌های صنعتی پایان یابد، ساعت کار بانک‌ها از ساعت ۷ تا ۱۵، ساعت کار ادارات دولتی ۷:۳۰ تا ۱۵:۳۰، ساعت آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها ۸ تا ۸:۳۰ و ساعت پایان کار ۱۳ تا ۱۵ باشد. همچنین ساعت کار صنوف نیز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶ تعیین شده بود. موافقان اجرای طرح تغییر ساعت معتقد بودند که اجرای این طرح موجب کاهش ۲۵درصدی ترافیک صبحگاهی تهران می شود.

ساعت کار مدارس تغییر نمی‌کند

همزمان، رییس آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: ساعت کار مدارس تغییر نخواهد کرد و اجرای این طرح به سال آینده موکول شد. زکریا یازرلو با اعلام این خبر افزود: طبق تصمیم جلسه امروز شورای عالی ترافیک کشور، ساعت کار مدارس ۷:۳۰ دقیقه صبح باقی ماند.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اجرای طرح تغییر ساعت‌ها به سال آینده موکول شد. پیش از این مسوولان از اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه جاری خبر داده بودند که به دلیل مخالفت مسوولان آموزش و پرورش با ساعت شروع به کار مدرسه اجرای آن منتفی شد.