نمایش «اتللو» به کارگردانی حمید مظفری میزبان هنرمندانی چون حمید سمندریان، هما روستا، اسماعیل خلج و محمد ابراهیمیان بود. پس از اجرای این نمایش در ۱۲ آذرماه هنرمندان روی صحنه آمدند و حمید سمندریان با ابراز خرسندی از اجرای این نمایش گفت: با وجود این‌که سینما و تلویزیون تلاش می‌کند تئاتر را به تعطیلی بکشاند، امشب با اجرای این نمایش ثابت شد، این کار امکان‌پذیر نیست.

یک فیلم ایرانی در جشنواره فیلم ساندنس

آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس معرفی شدند و در این میان فیلمی درباره نخستین زن تکواند‌وکار ایرانی راه یافته به بازی‌های المپیک به چشم می‌خورد.

فیلم «ضربه‌زدن درایران» به کارگردانی «فاطمه عبداللهیان» فیلمساز ایرانی مقیم آلمان در بخش مسابقه ساندنس به نمایش در می‌آید. بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی ساندنس ۳۱ _۲۱ ژانویه در پارک سیتی «یوتا» برگزار شود.

تجلیل از پیشکسوتان و فعالان سینما در جشنواره فجر

تعدادی از پیشکسوتان و فعالان سینمای ایران در مراسم افتتاحیه و اختتامیه فیلم فجر مورد تقدیر ویژه قرار خواهند گرفت. «مهدی مسعودشاهی» دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: در نظر داریم به منظور تجلیل از برخی پیشکسوتان و فعالان سینمای ایران در تمام زمینه‌ها مراسم بزرگداشت‌های جشنواره را در سه بخش مجزا برگزار کنیم.

«جانی دپ» دستمزد کلان می‌گیرد

در شرایطی که صنعت سینما در فکر کاهش دستمزدهای کلان بازیگران درجه یک سینما است، کمپانی «والت دیزنی» تصمیم گرفته گرانترین دستمزد تاریخ سینما را به «جانی دپ» پرداخت کند. گفته می‌شود این کمپانی قصد دارد یک دستمزد ۳۸ میلیون دلاری به جانی دپ برای فیلم تازه‌اش بدهد.

انتقاد «داوود رشیدی» از هیاهوی دستمزد بازیگران

رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در نشست «راه‌های مقابله با پیری زودرس در بازیگران» گفت: مطبوعات به مساله دستمزد بازیگران دامن زده‌اند در حالی که این قضیه آنقدرها در سینمای ایران مساله مهمی نیست و صرفا هیاهویی پیرامون آن به وجود آمده است.

کتاب گفت‌وگو با «مهدی غبرایی» منتشر شد

کتاب گفت‌وگو با «مهدی غبرایی» از مجموعه «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر» به چاپ رسید. کتاب «مهدی غبرایی» با گفت‌وگوی کیوان باژن در چهار بخش دوران کودکی، دوران تحصیل تا ورود به دانشگاه، دوره دانشجویی و زندان و شروع کار حرفه‌ای این مترجم همراه است. کتاب یادشده به همراه بخش عکس‌ها شامل عکس‌های رنگی از دوره‌های مختلف زندگی غبرایی در ‌٢٥٧ صفحه از سوی نشر ثالث منتشر شده است.

ارجاع لایحه ساماندهی ناشران به کمیسیون فرهنگی

مرتضی طلایی با رد مسکوت ماندن لایحه ساماندهی ناشران، توزیع‌کنندگان و کتابفروشان تهران از بررسی مجدد آن در کمیسیون فرهنگی و طرح دوباره لایحه در صحن علنی شورای شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد. رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران با رد مسکوت ماندن این لایحه به دلیل مخالفت اعضای کمیسیون عمران این شورا گفت: ما در جلسه هفته گذشته شورای شهر این لایحه را با تمامی بندها و مواردش مطرح کردیم و مخالفت دوستان عضو کمیسیون عمران هم تاییدی برای مسکوت ماندن طرح نیست.

حضور تناولی در نمایشگاه مجسمه‌های شاگردانش

نمایشگاه مجسمه‌های شاگردان پرویز تناولی عصر جمعه ۱۳آذرماه با حضور شماری از هنرمندان و علاقه‌مندان برای بازدید عموم گشایش یافت. در میان مجسمه‌های از جنس سنگی، آهنی و آسفالت این نمایشگاه، مفاهیم نغز و لطیف همچون مادر، رویش، ستایش، سکوت و طلوع جلوه‌گر شدند. تناولی در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی خبری بسیار خوب و امیدی برای آینده است. نشان می‌دهد که چه استعداد‌های نهفته‌ای در کشور داریم که می‌توانند بیدار شوند و آینده درخشانی را برای هنر کشور بسازند. او افزود: این مجسمه‌ها حاصل آموزش در یک دوره کوتاه آموزشگاه آزاد است و دانشگاهی نیست و امیدوارم که دانشگاه‌ها تکان بخورند و تحولی در سطح آموزش در دانشگاه‌ها به‌وجود آورند.