مسائل در دانشگاه‌ها نباید به وسیله نیروی انتظامی حل شود

یکی از مراجع عظام تقلید قم‌ ضمن تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی در مقابل دشمنان گفت: حوادث اخیر ثابت کرد بر‌خلاف آنچه که برخی‌ها خیال می‌کنند دوران دفاع مقدس تمام شده است باید آماده‌تر از قبل بود. به گزارش فارس از قم، به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم افتتاح ساختمان موسسه طلایه‌داران نور با اشاره به حوادث پس از انتخابات بیان داشت: حوادث اخیر ثابت کرد بر خلاف آنچه که برخی‌ها خیال می‌کنند دوران دفاع مقدس تمام شده است باید آماده‌تر از قبل بود.

این مرجع تقلید در ادامه بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ما در حال حاضر می‌توانیم با استفاده از این تجربیات توطئه‌های دشمنان را شناسایی کرده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی نماییم منتهی در این بین آماده نگه داشتن جوانان بحث بسیار مهمی است. استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین تاکید کرد: اگر در دانشگاه‌ها کار خلافی می‌شود دانشجویان باید در آنجا آماده باشند و نباید این گونه مسائل به وسیله نیروی انتظامی حل شود. وی بیان داشت: وقتی برنامه‌ها مردمی باشد هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید از به وجود آمدن حالت انفعالی و یاس در جامعه و جوانان پرهیز کرد؛ گفت: برخی اوقات که مثلا برخی کشورها دست به دست هم داده و علیه کشور ما قطعنامه‌ای صادر می‌کنند ما نباید حالت یاس به خود گرفته، بلکه باید استوار و پایدار باشیم. وی تاکید کرد: فرهنگ اسلام به قدری قوی است که هر میزانی این مسائل پیش بیاید نمی‌تواند تاثیر‌گذار باشد.