رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افشا کردن موضوعاتی که باعث رشد کشور می‌شود خوب است، گفت: مطرح و افشا کردن بعضی مسائلی که باعث لطمه به کشور می‌شود خیانت است و مسلک اهل بیت (ع) نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی دیروز در مراسم تجلیل از ۲۰۰ دانشجوی نخبه و برگزیده فرزندان خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: بر اساس فرموده امام حسین (ع) باید عقل، دین، ادب، شرم در بیان سخنان و انجام کارها مورد نظر باشد. نباید سخنانی گفت که جامعه متشنج شود و آبروی افراد ریخته شود، اگر سیره ما سیره اهل بیت (ع) است نباید کاری کنیم که اختلافات در جامعه زیاد شود.

لاریجانی تاکید کرد که پرده دری در بعضی امور، قرار دادن مردم در مقابل هم، آشفتگی ایجاد کردن، ایجاد دعوای تصنعی در جامعه، مسلک امام و رهبری نیست.

وی با اشاره به حادثه اخیر هتک حرمت به ساحت امام خمینی (ره) گفت: چند ماه است از انتخابات گذشته، اما متاسفانه این مناقشه همچنان پابرجا است. به تمام دوستان که در انقلاب حاضر بودند توصیه می‌کنم که این گونه رفتارها کشور را دچار سایش می‌کند. آنها باید به این نکته توجه داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به سخنان روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: همان طور که ایشان دیروز عنوان نمودند نظام به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی افراد است. کسانی که در انقلاب حاضر بودند باید این موضوع را دریابند و با بازتعریف خود، خودشان را دریافته و به منافع کشور کمک کنند.

وی یادآوری کرد که هر کسی در جای خودش اشتباهی کرده باید بپذیرد، چون در حال حاضر به فضای وحدت و برادری در کشور نیازمندیم. نباید کاری انجام دهیم که مستمسک دست بیگانگان باشیم و آنها این موضوع را چماقی بر سر کشور ما کنند. باید همواره در انجام کارها منافع ملی را دنبال کنیم.