دستگیری یکی از متهمان اهانت به امام

دادستان تهران از دستگیری یکی از متهمان اهانت به تمثال حضرت امام(ره) خبر داد. به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم معارفه عباس ذاقلی به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه ۲۲ ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان اخیر رییس قوه قضائیه که اعلام کرده بود دادستانی پرونده‌ای در مورد اهانت به امام راحل تشکیل داده تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از اینکه این اهانت انجام شد مردم واکنش نشان دادند و از دستگاه قضایی انتظار برخورد با عاملان را داشتند و ما نیز از مامورین این پرونده‌ها خواستیم که تمام کسانی که در این حوزه‌ها بودند شناسایی شوند. وی با بیان اینکه یکی از متهمان در همان روز دستگیر شد، ادامه داد: این متهم در زندان است و قرار شده است این پرونده‌ها به سرعت تکمیل شود و به دادگاه برود.

دادستان تهران با بیان اینکه به لحاظ حفظ مقررات از ذکر نام متهمان خودداری می‌کنیم، گفت: مردم مطمئن باشند دادستانی در مورد کسانی که به امام و مسوولان ارشد اهانت کنند هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.

دادستان کل تهران در پاسخ به این سوال که آیا در مورد اتهام اهانت به مقام معظم رهبری کسی بازداشت شده است یا خیر گفت: متهمانی که دستگیرشدند در هر دو گروه وجود دارند (اهانت به رهبری و اهانت به امام) و به مامورین و ضابطین اعلام کرده‌ایم که به سرعت اطلاعات را تکمیل کنند تا این افراد به دادگاه معرفی شوند. تعداد دقیق آنها را بعد از صدور کیفرخواست اعلام می‌کنیم. در مورد چند نفر مطمئن هستیم و اتهام آنها برای ما ثابت شده و به جرم خود اعتراف کرده‌اند.